Wybierz godzinę, w której Twoje reklamy na Facebooku będą działać

Kto z Was korzysta z Menedżera Reklam do puszczania reklam na Facebooku? Pewnie wielu;) Do tej pory mogliśmy wybierać tylko dni, w których chcemy, aby nasza reklama była emitowana.

Jeżeli chcielibyśmy wybrać tylko 4 różne godziny w dniu i puścić w nich reklamę musielibyśmy robić 4 oddzielne kreacje.

Od kilku dni Facebook wprowadził super opcję, w której z wykorzystaniem Power Editor, możemy

– wybrać konkretne dni i godziny w dniu w których nasza reklama będzie działać
– sprawdzić jak reklama działa w różnych dniach i godzinach

Jak wybrać konkretne godziny?
Na początku uruchamiamy Menedżera Reklam i po prawej stronie pokazuje się nam menu (jak poniżej) i klikamy 3 przycisk od dołu Power Editor;)

manager

Po ściągnięciu danych z naszego konta reklamowego (przycisk „Download to Power Editor) a następnie klikamy na Ad Sets. Tworząc reklamę lub zmieniając tą, która już działa pamiętajmy, żeby kliknąć w części Budget opcję Lifetime a nie Daily.

Po kliknięciu, gdy działamy z opcją wyboru godzin pierwszy raz, uruchamiany jest tour, który w 3 krokach mówi nam, co ta zmiana z wyborem godzin nam daje:

ustawienie1

Informacja 1
Możesz ustawić swoją reklamę tak, aby wyświetlała się o konkretnej godzinie w konkretnym dniu

info1

Informacja 2
Reklama będzie serwowana w odpowiedniej strefie czasowej; wszystkie informacje będą ukazywały się w odpowiedniej strefie czasowej, w strefie czasowej strony, którą promujemy

info2

Informacja 3
Wybierz odpowiednie godziny klikając w prostokąty. Możesz wybrać też, że reklama będzie działała przez cały dzień.

info3

Jak wygląda kalendarz?
Tak właśnie wygląda kalendarz, w którym możemy zaznaczyć godziny, w których nasza reklama ma działać.

kalendarz

A w ogóle które godziny wybrać?
Aby wybrać optymalne godziny, w których nasi fani są aktywni możemy wejść do statystyk Strony i w części Posty widzimy kiedy nasi fani są online:

godziny

Inną, lepszą oczywiście 😉 alternatywą jest odpalenie Sotrendera i spojrzenie w zakładce Aktywności opcję Aktywności użytkowników i Godziny. Widzimy wtedy ładny wykres z informacją kiedy nasi fani są bardziej aktywni:
sotrender

Gdy wiemy już, o której godzinie warto się reklamować klikamy na dany dzień i daną godzinę w reklamowym kalendarzu:
wybórrr

Podsumowanie
Opcja z wyborem czasu reklamy nie musi być oczywiście używana przez każdego. Może się ona przydać na pewno osobom, które chcą zrobić promocję obowiązującą np przez 3 godziny konkretnego dnia; gdy chcesz zaprosić gości do swojego lokalnego biznesu o konkretnych godzinach; gdy chcesz wypromować serial, film i przypomnieć o nim na kilka godzin przed emisją, żeby widzowie pamiętali włączyć TV.

Ja na pewno skorzystam z tej opcji, zobaczymy czy wyniki będą lepsze – czy CTR wyższy, czy aktywności użytkowników częstsze. Powodzenia

 

Kategoria: Facebook, power editor, tutorial