„Włączamy niskie ceny…”. Reakcja Internautów na reklamę MediaExpert

Kto z Was NIE słyszał/widział ostatnio reklamy Media Expert niech podniesie rękę… nie widzę 😉

Reklama od dobrych 2 tygodni gości w TV, radio i internetach. Wiadomo, koniec roku, sklepy z RTV AGD chcą sprzedać to, co mają w magazynie, muszą ze sobą rywalizować o uwagę Klienta, ale Media Expert mocno przesadzają.

W okolicach świąt w TV i radio w jednym bloku reklamowym Ewelina Lisowska śpiewająca o włączonych niskich cenach pojawiała się po 4 razy w ciągu 5-10 minut. Nie jestem jakoś mocno wrażliwy w temacie reklam ale tak intensywna kampania trochę mnie wkurzyła. Zastanowiłem się, czy innych znajomych i nieznajomych też.

Jak można się było spodziewać Internet zawrzał: oburzenie w komentarzach na Facebooku, Twitterze, wykopie, innych społecznościach, Strona Media Expert na Facebooku zarzucona negatywnymi komentarzami, memy, przeróbki reklam itp.
Uruchomiłem Sentione i przeskanowałem opinie na temat Media Expert, Eweliny Lisowskiej itp. z ostatnich 2 tygodni.

Oto co znalazłem…

Najczęściej występujące słowa w dyskusjach na temat to oczywiście Ewelina Lisowska, ale także „reklama”, odnosząca się do kampanii reklamowej i słowo „włączać” (włączamy niskie cenyyyyyy). Do tego negatywne słowo „wkurwiać”, które pokazuje, co ludzie sądzą o reklamie

słowa_najczęściej

Najwięcej treści pojawiało się na Facebooku, Twitterze, YouTube (wiele przeróbek filmów z Eweliną) oraz serwisach plotkarskich. Na nich pisano o tym, że Ewelina zepsuła nam święta, o tym, jak sama Ewelina zareagowała na całą sytuację z kampanią ME, co mówią inni celebryci o akcji.

domeny

Ilość wypowiedzi zwiększała się z dnia na dzień. Od 22 grudnia do 29 grudnia ilość treści związanych z akcją promocyjną Media Expert rosła. Punkt kulminacyjny miała 29 grudnia a od 30.12 mówi się o akcji trochę mniej.

dynamika_wypowiedzi

Wypowiedzi o największej liczbie wyświetleń to filmy z przeróbkami reklamy Media Expert, które można znaleźć na YouTube. Widać tam reakcję Siary, Chucka Norrisa oraz „przypadkowego internauty”. Polecam sprawdzić wszystkie 3 😉

największy_zasięg

Film z Norrisem ma już prawie 1 mln wyświetleń;)

W ciągu ostatnich 2 tygodni, jak można się było spodziewać, ilość wzmianek o Ewelinie Lisowskiej i Media Expert wzrosła. Wzrosła zarówno ogólna ilość wyników jak i pozytywnych i negatywnych opinii.

Wiadomo, że język polski to język, w którym ciężko określić sentyment, więc ilość pozytywnych opinii nie odzwierciedla faktycznej liczby takich wypowiedzi. Na pewno przynajmniej kilkaset z nich jest negatywnych (po przeanalizowaniu 100 wpisów zmieniłem sentyment w 80). Ogólna informacja: ilość pozytywnych jest mniejsza, ilość negatywnych opinii jest większa.

podsumowanie

Ciekawa rozmowa rozgrywa się na wykopie, gdzie temat o Media Expert jest na głównej stronie i ma ponad 1500 wykopów. Można na nim znaleźć przekrój opinii: od tych (większość), że reklama jest denerwująca, powinno się ją zdjąć z tv i  radio po te pozytywne, że reklama dzięki temu, ze mówi o niej każdy (nie ważne jak mówią, ważne, że mówią) przyniesie sieci marketów realne korzyści bo mówią o niej wszyscy i nawet osoby nie mające TV czy nie słuchający radia sprawdza ją.

wykop1

A na wykopie jeszcze znalazłem taką oto grafikę. Widzicie podobieństwo:>

Kanał YouTube Media Expert

Film obejrzało prawie 450 tys osób. A na kanale są tylko… 2 komentarze? Trochę to dziwne 😉 Czytając wpisy na wykopie można dowiedzieć się, że negatywne komentarze są kasowane, ale mój jak na razie się utrzymuje (3h od publikacji)

jutub

Strona Media Expert na Facebooku

Na Stronie publikowanych jest kilka postów na dzień. Najczęściej są to wpisy z ofertą, informacja o konkursie czy niższej cenie ale, jak można się spodziewać, wiele komentarzy nie jest związanych z tematem tylko internauci wypominają firmie, że przez tą reklamę nie kupią nigdy u nich w markecie.

post_fb

Za to prawie wszystkie wpisy na Tablicy związane są z oburzeniem na akcję reklamową, promowane są linki do antystrony, o której piszę poniżej:

Specjalna Strona na Facebooku

Oczywiście od razu, gdy akcja się rozprzestrzeniała powstała też Strona „Rzygam reklamą Media Expert”, która ma już prawie 28 tys lubiących a agreguje ona treści związane z reklamą – śmieszne grafiki, virale itp.

medrzyg

Podsumowanie

Ciekawe, czy Media Expert spodziewało się takiego szumu. Czy sądzili, ze reklama aż tak zdenerwuje ludzi, że będą lawinowo pisali o niej za pośrednictwem mediów społecznościowych? Sklep na pewno monitoruje to, co się o nich pisze/mówi bo właśnie dzisiaj zdecydowali się, że zmniejszą częstotliwość emisji reklamy. Oto fragment artykułu z WP.PL

zmniejszenie_emisji

Chciałbym spojrzeć na poziom ich sprzedaży w grudniu/styczniu vs wydatki na reklamę. Czy reklama z Eweliną Lisowską tak wkurzyła ludzi, że gdy się zastanawiali nad zakupem sprzętu RTV AGD to, mimo, że mieli w swoim mieście Media Expert to poszli do konkurencji, czy i tak wygrała oszczędność i po zetknięciu się z reklamą, wejściu na ceneo czy stronę www i zorientowaniu się, że cena w Media Expert jest o 100-200-300 zł niższa i tak tam kupili.

Ja na razie u nich nie kupuję.

Kategoria: case, sentione, socialmedia