Tworząc konto na Facebooku podajemy kilka informacji: miejsce zamieszkania, wiek, status związku, studia, zainteresowania itp. Wszystkie te rzeczy mogą być wykorzystane przez reklamodawców do tego, żeby dokładnie targetować swój przekaz reklamowy.

Ale co zrobić, gdybyśmy chcieli trafić tylko do JEDNEJ wybranej osoby na Facebooku? Czy jest to w ogóle możliwe? Oczywiście, że tak;) Trzeba skorzystać tylko z Power Editora.

Uruchamiamy aplikację Power Editor i z prawego górnego menu wymieramy „Pobierz” a następnie „Wszystkie moje konta”.

Następnie tworzymy nową Kampanię w której ustalamy kiedy reklama ma lecieć i jaki ma być jej budżet:

kampania

Później przechodzimy do lewego menu z którego wybieramy zakładkę „Odbiorcy” a następnie z „Utwórz grupę docelową” klikamy na „Niestandardowe grupy odbiorców”:

grupa_celowa

Pokazuje się nam okienko, w którym możemy utworzyć grupę docelową. Tutaj właśnie możemy dodać np plik tekstowy (TXT) z adresem mail wybranego użytkownika do którego chcemy skierować reklamę, jego numerem telefonu czy numerem użytkownika.

tworzenie

Po prostu tworzymy plik, wpisujemy daną i przesyłamy plik. Po załadowaniu się pliku tworzy się nam nowa opcja w Power Editorze. Dokładnie jak ta poniżej:

oczekuje

Następnie klikamy w opcję „Tworzenie reklamy z użyciem grupy docelowej” i automatycznie przechodzimy do standardowego okna tworzenia reklamy. Jeżeli klikniemy w „Opcje zaawansowane” widzimy, że mamy dodaną niestandardową grupę celową – „żona” to jest moja nazwa grupy.

ads_manager

Po wypełnieniu wszystkich pól w prawym górnym rogu Power Editora klikamy „Dodaj” i tak właśnie stworzyliśmy reklamę, która będzie wyświetlała się tylko wybranej przez nas osobie:)

Ta opcja reklamy jest bardzo fajna np w rekrutacji czy w momencie, gdy chcemy zwrócić się ze spersonalizowanym przekazem do konkretnej osoby (jak to zrobił ostatnio Orange dziękując z okazji Dnia Blogera wybranym blogerom).