Jak stworzyć reklamę na Instagramie? Tutorial.

Z wcześniejszego mojego artykułu możecie dowiedzieć się, że Instagram ma już ponad 400 mln użytkowników. Serwis, po przejęciu przez Facebooka, rozwija się bardzo prężnie. Przeskoczył już ilością użytkowników Twittera i coraz częściej wykorzystywany jest przez firmy do komunikacji z interesariuszami.

Facebook od ponad roku testował reklamy na Instagramie. Pierwsze testy wyszły bardzo słabo, użytkownicy byli bardzo niezadowoleni z tego, że na ich tablicach pokazuje się jakaś niedopasowana do ich zainteresowań reklama. Przez kilka miesięcy optymalizowali ją i 1 października 2015 wprowadzili możliwość reklamy na Instagramie dla wszystkich.

Na początku reklamę można było ustawić tylko za pomocą Power Editora, bardzo fajny tutorial o tym stworzył Szymon (cały tutorial na końcu prezentacji) ale od kilku tygodni można już tworzyć reklamy za pomocą Menedżera Reklam. Jest to naprawdę bardzo proste i co najważniejsze NIE TRZEBA MIEĆ KONTA NA INSTAGRAMIE.

Pokażę Wam poniżej jak zrobić reklamę na Instagramie, żebyście i Wy mogli wykorzystać potencjał tego serwisu!

 

Krok 1

Logujemy się do Menedżera reklam i wybieramy cel kampanii. W 4 z 10 opcji mamy możliwość utworzenia reklamy na Instagramie. Najczęściej wykorzystywana jest opcja „Skieruj klientów do witryny„.

jak stworzyć reklamę na Instagramie 2

Krok 2

Po wybraniu celu kampanii wpisujemy stronę www, do której chcemy kierować klikające w naszą reklamę osoby. Poniżej widać jeszcze informację, w której Facebook informuje, że obecnie jest możliwość zrobienia na Facebooku reklam na Instagramie.

jak stworzyć reklamę na Instagramie 3

Krok 3

W tym kroku wybieramy grupę celową naszej kampanii: lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania, zachowania.

jak stworzyć reklamę na Instagramie 4

Krok 4

Następnie określamy budżet, działania, jak wyświetlamy reklamy oraz ogólnie, optymalizujemy.

jak stworzyć reklamę na Instagramie 5

Krok 5

Następnie określamy, jak ma wyglądać reklama – czy to jeden obrazek czy to ma być karuzela (od 3 do 5 zdjęć w jednej reklamie). o tym co to są posty karuzelowe pisałem we wcześniejszym moim wpisie, polecam go osobom, które nie wiedzą co to rodzaj postu 😉

jak stworzyć reklamę na Instagramie 6

Krok 6

Czy wiecie, że kilkanaście miesięcy temu Facebook podpisał umowę z Sutterstock, największym serwisem ze stockowymi zdjęciami i możemy teraz korzystać z biblioteki zdjęć bez żadnej opłaty? Bardzo ciekawa i przydatna opcja;) Oznacza to, ze nie musimy mieć własnej grafiki tylko skorzystać z milionów dostępnych w Shutterstocku. Przetestujcie koniecznie.

Jeżeli mamy swoje grafiki po kliknięciu „wybierz obrazy” możemy dodać je z komputera. Możemy też dodać film.

Po prawej stronie mamy też informacje na temat tego, jakie są preferowane rozmiary zdjęć, jeżeli chcemy stworzyć idealną reklamę na Facebooku:

jak stworzyć reklamę na Instagramie 10

Krok 7

Po wyborze wszystkich opcji mamy możliwość powiązania reklamy z kontem na Instagramie. Jeżeli mamy takie konto, klikamy na „Dodaj konto” a jeżeli nie, po prostu nie wiążemy konta.

jak stworzyć reklamę na Instagramie 9

Krok 8

Jeżeli chcemy powiązać konto musimy kliknąć tylko na znaczek „Dodaj konto” i wprowadzić dane naszego konta.

jak stworzyć reklamę na Instagramie 12

Krok 9

Po dodaniu konta wybieramy miejsce wyświetlania reklamy (usuwamy wszystko oprócz Instagrama) a dalej wpisujemy nagłówek i tekst reklamy. Możemy także wybrać przycisk „call to action” zachęcający bardziej do kliknięcia.

jak stworzyć reklamę na Instagramie 8 Krok 10

Tworząc reklamę na Instagraime i wybierając grupę celową widzimy po prawej stronie wielkość grupy celowej. Ogólnie mamy ok 1,3 – 1,4 mln osób, które używają Instagrama w Polsce.
jak stworzyć reklamę na Instagramie 11

Krok 11

Po wybraniu wszystkich elementów przechodzimy do ostatniego kroku – zatwierdzania reklamy. Po ok 15-30 min otrzymujemy maila z informacja, czy nasza reklama jest zatwierdzana czy trzeba ją zmienić.

Następnie w harmonogramie reklam widzimy to, jak działa nasza reklama 🙂

Jeżeli zastanawiacie się ile może kosztować Was reklama na Instagramie to Nanigans wydał ostatnio ciekawy raport na ten temat. Sprawdźcie na moim Twitterze jaki jest CTR, CPE i CPI.

 

PS

Tutaj podaję prezentację Szymona na teAmat tego, jak stworzyć reklamę na Instagramie:

 

Podsumowanie

Mam nadzieje, że tutorial Wam się przyda. Tworzenie reklamy nie jest trudne. Ale pamiętajcie – zdjęcia, obrazki muszą być naprawdę bardzo ładne jakościowo, interesujące. Inaczej reklama przejdzie niezauważenie. Dajcie znać jak wygląda Wasza przygoda z reklamą na Instagramie!

 

PS

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat reklam na Facebooku i Instagramie zapraszam Was na szkolenie Socjomanii, dedykowane tylko reklamie. Zapoznajcie się koniecznie z programem!

Kategoria: instagram, tutorial