Promoted Page Likes – jak jeszcze łatwiej wypromować swoją Stronę na Facebooku

Facebook zarabia głównie na reklamach. Z raportu za Q1 2013 wynika, że ok 85% tego, co zarobi przychodzi z reklam, które publikują firmy. Aby zarabiać na reklamach jeszcze więcej Facebook co jakiś czas wprowadza nowe możliwości reklamowe, które mają ułatwić promowanie tego, co publikujemy na Stronach.


Kilka miesięcy temu Facebook wprowadził opcję Promote Post/Boost Post, która umożliwia za pomocą 1-2 kliknięć promocję wybranego przez nas postu. Dzięki tej opcji możemy zwiększyć zasięg postu wybierając interesujący nas budżet, od 4 euro wzwyż.

Kilka dni temu Facebook wprowadził nową opcję promocji Strony, nastawioną na zwiększenie ilości fanów – Promoted Page Likes.

Opcja ta była już testowana wśród niektórych użytkowników w grudniu 2012, styczniu 2013 roku i przyjęła się chyba na tyle, że zostaje systematycznie wprowadzana do Stron, które mają wpisaną lokalizację i dodane zdjęcie profilowe.


Opcja ta ma zachęcić właścicieli małego biznesu do tego, żeby wypróbować możliwości reklamowe Facebooka nie wchodząc do Ads Managera, który dla niektórych osób może być narzędziem trudnym do opanowania.

Dzięki opcji „Promote Page” użytkownik może wybrać dzienny budżet na reklamę i od jego poziomu zależy do ilu użytkowników dotrze jego reklama. Możemy targetować reklamę tylko po kraju, stanie, mieście.

Po kliknięciu „Promote Page” tworzą się 3 rodzaje reklamy: standardowa reklama (Marketplace Ads) pojawiająca się po prawej stronie serwisu, Page Like Sponsored Stories, która pojawia się na desktopie i mobile oraz Page Like ads która pojawia się także na desktopie i mobile.


Wszystkie te 3 opcje reklamy mają na celu zwiększenie ilości lajków na Stronie; przyciągnąć więcej osób do polubienia Strony.

Informacje na temat Promoted Page Likes możecie znaleźć na specjalnie do tego utworzonej stronie informacyjnej a także doczytać w Help Center.

Źródło

Kategoria: Facebook, nowość, reklama

Znajomi na Facebooku nie mają wpływu na to jaką Stronę na Facebooku polubimy – badania

57% użytkowników Facebooka polubiło swoją ulubioną markę na Facebooku ale zapytani o to jaki wpływ na to, co polub
2013-06-14 16:59:00
admin

18

Facebook zachęca do zapraszania znajomych aby polubili naszą Stronę

Kilka dni temu Facebook wprowadził dla administratorów komunikat, który zachęca ich do zaproszenia swoich zna
2013-06-03 09:00:00
admin

18

Jak przebić się przez szum na Facebooku ze swoją wiadomością

W 2009 roku użytkownik Facebooka średnio lubił (był fanem) 4,5 Strony - w 2013 już 40 Stron! Firmy dodawały 5 postów na
2013-04-18 09:14:00
admin

18

  • Marek Winnicki

    Mam może głupie pytanie, ale… po co właściwie jest ten przycisk „lubię to” na blogu, skoro nikt tego na facebooku nie widzi. Polubiłem włąśnie ten artykuł i nikt z moich znajomych nie widzi, że ja to lubię. Ja sam widzę to tylko w historii mojej aktywności. Jaki to ma zatem sens? Czy tylko podbicie licznika na stronie bloga? We wszystkich opisach tego przycisku jets informacja, ze jeśli Pan X polubi stronę/bloga to na jego osi czasu będzie powiadomienie, ze to lubi. Czy facebook usunął tę funkcję? Nie mam żadnych blokad na koncie.