Profil firmowy na Instagramie

Profil firmowy na Instagramie był przeze mnie zapowiadany kilka wpisów temu. Instagram testował w Nowej Zelandii profil, który w opisie będzie miał kategorię (tak jak kategoria strony na Facebooku) oraz co najważniejsze… statystyki.

Kilka dni po moim wpisie Instagram zaczął wprowadzać profil firmowy dla kolejnych użytkowników i tak po kilku dniach i ja skorzystałem z tej opcji i przełączyłem się na profil firmowy na instagramie.

Profil firmowy na Instagramie

Profil firmowy na instagramie

Aby otrzymać dostęp do profilu firmowego oraz wszystkich jego dobrodziejstw, musicie skorzystać z podpowiedzi, którą pewnie co jakiś czas otrzymujecie odwiedzając swój profil na Instagramie lub przejść do ustawień i kliknąć odpowiedni przycisk 😉

Profil firmowy na Instagramie

Po przełączeniu się na profil firmowy na Instagramie (trzeba kliknąć „Przełącz na profil firmowy” i połączyć profil ze swoją stroną na Facebooku!) otrzymujecie leciutko zmieniony wygląd profilu (wspominana kategoria strony) a w prawym górnym rogu otrzymujecie dostęp do statystyk!

Statystyki na Instagramie

Najważniejszą funkcją jaką otrzymujemy przełączając się na profil firmowy na Instagramie są statystyki. Długo wyczekiwany „ficzer”, który wcześniej mogliśmy tylko (niektóre elementy) otrzymać korzystając z dodtkowych narzędzi takich jak Iconosquare, Ink361 czy Squarelovin.

Widać, że Instagram porozmawiał ze swoimi facebookowymi znajomymi przy projektowaniu wyglądu statystyk, sami spójrzcie.

profil firmowy na instagramie

profil firmowy na Instagramie

Do czego otrzymujecie dostęp? W statystykach widzicie najpopularniejszy kraj, z którego są obserwujący Twoje wpisy, najpopularniejsze miasto. Dodatkowo obserwujący są podzieleni pod względem płci oraz wieku (kategorie jak na Facebooku). Mamy też możliwość sprawdzenia w jakie godziny są oni najbardziej aktywni a także… widzimy ile maja nasze zdjęcia wyświetleń! Ta opcja jest najfajniejsza i najbardziej potrzebna. Wreszcie widać do ilu osób docierają nasze wpisy, ile jest unikalnych użytkowników oraz ile interakcji wykonali.

profil firmowy na Instagramie

Niestety wyświetlenia dotyczą tylko treści, które dodaliśmy po przełączeniu się na profil firmowy na Instagramie, więc musimy dużo publikować, żeby wiedzieć do ilu osób docierają nasze wpisy. Dla porównania – moje docierają do ok 30% followersów, więc widzi je ok 230-250 z 670 którzy mnie obserwują.

Podsumowanie

Jeżeli prowadzisz biznes i wykorzystujesz do promocji Instagram, koniecznie przełącz się na profil firmowy na tym serwisie. Dzięki niemu otrzymasz ciekawe informacje o swojej grupie docelowej i będziesz je mógł wykorzystać do publikowania ciekawych dla nich treści o odpowiedniej dla nich porze.

Kategoria: instagram
  • Czy ta opcja nie jest próbna albo czymś obwarowana? U mnie jej nie ma

  • Magdalena Fre

    Witam, założyłam profil firmowy na Instagramie 🙂 Dziękuje dużo pomocnych treści na blogu. Mam jednak pytanie donośnie połączenia konta z Facebookiem. Zdjęcia publikowane na Instagramie automatycznie mogą pojawiać się na Facebooku, a czy odwrotnie też można to skonfigurować? Aby posty z Facebooka automatycznie pojawiały się na Instagramie?