Polski użytkownik Instagrama – stan na 08.2016

Instagram w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Serwis ten jest częścią ekosystemu Facebooka, więc mamy oficjalne informacje na temat liczby użytkowników z niego korzystających – 2,3 mln osób. Jakiś czas temu Facebook wydał ciekawą infografikę, która przedstawia trochę bliżej kim jest polski użytkownik Instagrama. Chcecie dowiedzieć się więcej? Zapraszam do przeczytania danych:

polski użytkownik instagrama

Dane te, jak widzicie, są z grudnia zeszłego roku, czekam na kolejne oficjalne informacje. Powinno być nas już dobrze ponad 3 mln 😉

Polski użytkownik Instagrama

Top 5 powodów dlaczego użytkownicy korzystają z Instagrama to:

  • chęć obserwowania sławnych ludzi,
  • aby pokazać co robimy,
  • aby dzielić się swoimi pasjami,
  • inspirować się,
  • aby być częścią społeczności.

polski użytkownik instagrama

Polacy korzystają z serwisu 10-11 razy dziennie, najwięcej w niedzielę, poniedziałek i wtorek:

polski użytkownik instagrama

Przeciętny użytkownik Instagrama w Polsce ma 84 followersów i obserwuje 124 osoby/firmy. 87% osób korzystających z Instagrama jest w wieku 18-34.

polski użytkownik instagrama

Polski użytkownik Instagrama tworzy i konsumuje więcej treści niż przeciętny użytkownik Instagrama na świecie – znaczy to, że jesteśmy na serwisie bardzo mocno aktywni.

polski użytkownik instagrama

Co do działań marek na Instagramie to 1/3 użytkowników Instagrama z Polski twierdzi, że serwis ten jest idealnym narzędziem do tego, aby użytkownik dowiedział się więcej o produkcie czy serwisie.

Dla użytkowników z Polski Instagram jest:

  • serwisem, który najlepiej używać mobilnie
  • jest najbardziej trendy
  • jest najbardziej kreatywny

polski użytkownik instagrama

Polscy użytkownicy Instagrama są zainteresowani reklamą firm na serwisie. Kilka stwierdzeń na potwierdzenie:

  • będę wchodził w interakcje z firmami, jeżeli reklamy będą odpowiednie dla mnie
  • firmy reklamujące się tam są bardziej innowacyjne
  • Instagram jest lepszym medium dla firm niż inne platformy

polski użytkownik instagrama

Kiedy Polacy używają serwisu:

  • gdy relaksują się w domu
  • gry są w podróży
  • w łóżku, przed snem
  • podczas codziennych podróży
  • w szkole, na uniwersytecie, w bibliotece

Instagram jest dla wielu użytkowników najbardziej inspirującą platformą. Dlaczego?

  • przemawia do mnie, gdyż jestem wzrokowcem
  • są tam kreatywni i inspirujący ludzie
  • jest inspirujący
  • wydobywa ze mnie kreatywność

polski użytkownik instagrama
Podsumowanie

Jak widzicie, polski użytkownik Instagrama jest naprawdę aktywny. To młoda osoba, często korzystająca z serwisu, lubiąca dodawać treści i kreatywna. Chętnie wejdzie w interakcję z markami i zaangażuje się w reklamę. Nic dziwnego, że marki coraz chętniej tworzą tam konta a ostatnie zmiany (konto firmowe i statystyki) jeszcze im to ułatwiają. Czekam na kolejne informacje o liczbie użytkowników i ciekawych case study.

Kategoria: instagram
  • Olsza Krinik

    Czy można prosić o źródło?