Polski użytkownik Facebooka – jak się zachowuje w serwisie?

Zastanawiacie się jak zachowuje się polski użytkownik Facebooka na tym serwisie? Dzięki kwartalnym danym z serwisu, tzw. „Market Snapshot? wiemy o tym całkiem sporo. Podstawowe dane to takie, że na Facebooku mamy aż 14 mln użytkowników! 11 mln z nich korzysta z serwisu każdego dnia, a z tych 11 mln 8,6 mln korzysta z serwisu mobilnie!

polski użytkownik Facebooka

Polski użytkownik Facebooka

Przed tym, gdy zobaczycie kilka ciekawych informacji na temat użytkownika Facebooka, tutaj podaję informację, jak Polacy w ogóle spędzają czas online. Polacy najczęściej:

  • przeglądają media społecznościowe
  • oglądają video
  • słuchają muzyki online

polski użytkownik Facebooka

Jak Polacy korzystają z Facebooka? Z badań wynika, że:

  • chcą być na bieżąco z tym, co robią znajomi
  • żeby wysyłać wiadomości
  • aby połączyć się ze starymi znajomymi
  • aby być na bieżąco z wiadomościami

polski użytkownik Facebooka

Jak wynika ze statystyk, Facebooka zachęca użytkowników do odkrywania nowych rzeczy i akcji. Jakiego to rodzaju akcje?

  • dzielenie się zdjęciami
  • dodawanie treści na tablice znajomych
  • dzielenie się artykułami
  • dzielenie się piosenkami
  • dzielenie się osobistymi informacjami

polski użytkownik Facebooka

Jakie produkty najczęściej odkrywamy za pomocą Facebooka? Te 4 kategorie to:

  • kosmetyki
  • technologie
  • zabawa
  • podróże

polski użytkownik Facebooka

A kiedy użytkownicy Facebooka a także Instagrama używają serwisu? Wtedy najlepiej opublikować jakąś treść aby zwiększyć prawdopodobieństwo obejrzenia jej przez naszą grupę celową.

Facebook:

  • w domu (87%)
  • przed pójściem spać
  • podróżując/będąc na wakacjach

Instagram:

  • w domu (61%)
  • na wakacjach/podróżując
  • przed pójściem spać

polski użytkownik Facebooka

Podsumowanie

Jak widzicie, wydawany przez Facebooka Market Snapshot to bardzo ciekawa lektura. Można dowiedzieć się o użytkownikach z Polski bardzo wielu ciekawych informacji, które mogą być później wykorzystane przy tworzeniu strategii działania do naszej grupy docelowej. Czy któreś dane są dla Was szczególnie ważne?

Oczywiście, gdy ukaże się kolejny Snapshot opublikuję najważniejsze informacje 😉

Kategoria: Facebook