Po 3 latach od rozpoczęcia działalności, zyskania kilkudziesięciu milionów użytkowników (comScore informuje o ok 50 mln) na całym świecie popularny serwis Pinterest decyduje się na eksperymenty z reklamami o czym poinformował na swoim blogu.

Produkt, który wprowadzi Pinterest nazywa się „Promoted Pins” (nazwa podobna do Promoted Tweets i Promoted Post nieprzypadkowa). Firmy będą płaciły za możliwość ukazania się ich treści na górze wyników wyszukiwania i w feedach określonych kategorii.

2013091901

Twórca serwisu, zapewnił, że reklamy będą stonowane – bez błyskających bannerów; zawsze będzie przy nich informacja, że to treść płatna; będą odnosić się do tematu, który Cię interesuje (np szukasz kostiumu na Halloween więc może Ci się pokazać reklama kostiumu sklepu znajdującego się w Twoim mieście).

Pinterest zachęca także do ciągłego informowania o reklamach, tego jak działają, czy są odpowiednie – dzięki temu serwis będzie je stale ulepszał.

Aktualnie Pinterest testuje Promoted Pins z wybranymi dostawcami ale w przyszłości opcja ma być dostępna dla wszystkich użytkowników.

Moim zdaniem to dobry krok – aktualnie gdy stworzymy Stronę nie mamy zbytnio możliwości (poza puszczeniem notki do mediów, poinformowaniu o Stronie znajomych czy opublikowaniu posta np na Facebooku) zwiększenia ilości obserwujących a dzięki Promoted Pins więcej firm zwróci się też do Pinterest, gdyż będą mogli promować swoje produkty i usługi wśród interesującej ich grupy celowej.

Czekam na to jak Promoted Post będzie dostępne w Polsce:)