Nowy wygląd stron firmowych na Facebooku. 08.2016

W czerwcu i lipcu największy na świecie serwis społecznościowy testował wśród wybranych użytkowników serwisu nowy wygląd stron na Facebooku. W sierpniu zdecydował, że przedstawi ten wygląd wszystkim użytkownikom.

I tak oto mamy kolejny, nowy wygląd stron na Facebooku, już nie kopiujący wyglądu profilu osobowego.

Nowy wygląd stron na Facebooku

Nowy wygląd stron na Facebooku

Czym wyróżnia się ten wygląd?

  • Od razu widać, że avatar został przesunięty na lewy górny róg i jest trochę mniejszy.
  • Dodatkowo wszystkie zakładki zostały przeniesione na lewą stronę, także pod avatar – są teraz trochę bardziej widoczne.
  • Menu, które wcześniej było po lewej stronie (mieściła się w nich informacja o firmie, zakładki, lokalizacja) zostały przeniesione na prawą stronę.
  • Posty wyglądają tak, jakby były bardziej na środku feedu. Zobaczymy czy nowy wygląd będzie miał wpływ na zwiększenie zasięgów postów, choć pamiętajmy, że ok 3%-5% użytkowników tylko wchodzi, po polubieniu strony, na nasz fanpage.
  • Obrazek na coverphoto będzie musiał być wyśrodkowany – na wielu stronach napisy na coverphoto są przesunięte na lewą stronę; trzeba będzie je wyśrodkować.

Podsumowanie

Jak podoba się Wam nowy wygląd stron na Facebooku? Ja muszę się jeszcze przyzwyczaić, ale na pierwszy rzut oka wydaje się on bardziej czytelny.

Sprawdźcie jeszcze jak wyglądały strony wcześniej i jak obecnie:

Nowy wygląd stron na Facebooku

Nowy wygląd stron na Facebooku – co Adweek pisał w czerwcu na ten temat – Sprawdź.

Kategoria: Facebook