Wczoraj wieczorem Facebook opublikował na swoim biznesowym blogu post na temat usprawnienia wyglądu Stron. Nic tego nie zapowiadało a tu zobaczcie, jaka zmiana zostanie nam już niedługo zaserwowana:
Strona będzie wyglądała jak profil osobisty. Nie będzie timeline dzielącego dodawane wpisy na lewą i prawa stronę – wszystkie będą publikowane jeden pod drugim:
Po lewej stronie będzie sekcja z informacjami o naszej firmie, biznesie wraz z mapą, godzinami otwarcia, telefonem, linkiem do strony www a także zdjęciami i video.
Również dla administratora będzie trochę zmian – będziemy mieli łatwiejszy dostęp do najważniejszych elementów Strony (w tym oczywiście do reklam;)) za pośrednictwem jednego kliknięcia:
Co ważne, pewnie zauważyliście, że w nowym wyglądzie Stron nie ma zakładek… Nie będzie można ich dodawać? Nie, oczywiście, że będzie można. Zobaczymy je, gdy klikniemy w zakładkę „Więcej” pod coverphoto ZMIANA Zobaczymy je w sekcji po lewej stronie. Będą one bardziej widoczne, niż gdyby miały się wyświetlać po zakładki „Więcej”.
Pamiętajmy jednak, że na Facebooku interakcja odbywa się na naszej Tablicy. 99% osób nigdy nie było na naszej Stronie, wchodzi w interakcję z naszymi wpisami, które widzi na swojej Tablicy. Bardzo fajne badania na ten temat opublikował już 3 lata temu Brian Carter:
Dodatkowo już kilka miesięcy temu, jak słusznie zauważył Bartek Rak z Socjomania Facebook informował, że:
„tylko 1% aplikacji ma ponad 2 000 użytkowników i spędzają w nich tylko 5% swojego czasu vs. 40% czasu spędzonego w news feedzie. Aplikacje mają o 80% mniej konwersji jeśli trzeba kliknąć więcej niż 3 razy by wykonać akcję. Dlatego warto koncentrować się na świetnym kontencie w news feedzie który buduje znacznie mocniej zaangażowanie (i taniej) niż znacząca większość aplikacji”
Obecnie spędzamy już ponad 50% czasu na Tablicy. Ukrywając zakładkę Facebook jeszcze mocniej dał do zrozumienia, że będzie kładł nacisk na komunikację i zachęcał do promocji publikowanych treści.
Ostatnią zmianą, którą kilka osób, w tym ja, już ma, jest możliwość dokładniejszego śledzenia konkurencji, którą dodaliśmy do obserwowanych Stron. Widać po prostu zasięgi najpopularniejszych postów, interakcje jakie wywołały.
Zmiany zmiany zmiany. Już nie mogę się doczekać nowego wyglądu Stron i tego, jak będą promowane aplikacje konkursowe. A może, jak na Zachodzie (+ kilka przypadków w Polsce), zaczniemy „uwodzić” treścią? Oby oby;)