Nowy wygląd Stron na Facebooku – co się zmieni?

Wczoraj wieczorem Facebook opublikował na swoim biznesowym blogu post na temat usprawnienia wyglądu Stron. Nic tego nie zapowiadało a tu zobaczcie, jaka zmiana zostanie nam już niedługo zaserwowana:

851586_587943001291262_483893598_n

Strona będzie wyglądała jak profil osobisty. Nie będzie timeline dzielącego dodawane wpisy na lewą i prawa stronę – wszystkie będą publikowane jeden pod drugim:

851548_692609370790074_1098793078_n

Po lewej stronie będzie sekcja z informacjami o naszej firmie, biznesie wraz z mapą, godzinami otwarcia, telefonem, linkiem do strony www a także zdjęciami i video.

851580_745031438849658_449169299_n

Również dla administratora będzie trochę zmian – będziemy mieli łatwiejszy dostęp do najważniejszych elementów Strony (w tym oczywiście do reklam;)) za pośrednictwem jednego kliknięcia:

851549_831345306891384_241102806_n

Co ważne, pewnie zauważyliście, że w nowym wyglądzie Stron nie ma zakładek… Nie będzie można ich dodawać? Nie, oczywiście, że będzie można. Zobaczymy je, gdy klikniemy w zakładkę „Więcej” pod coverphoto ZMIANA Zobaczymy je w sekcji po lewej stronie. Będą one bardziej widoczne, niż gdyby miały się wyświetlać po zakładki „Więcej”.

Pamiętajmy jednak, że na Facebooku interakcja odbywa się na naszej Tablicy. 99% osób nigdy nie było na naszej Stronie, wchodzi w interakcję z naszymi wpisami, które widzi na swojej Tablicy. Bardzo fajne badania na ten temat opublikował już 3 lata temu Brian Carter:

fanstatus1

Dodatkowo już kilka miesięcy temu, jak słusznie zauważył Bartek Rak z Socjomania Facebook informował, że:

„tylko 1% aplikacji ma ponad 2 000 użytkowników i spędzają w nich tylko 5% swojego czasu vs. 40% czasu spędzonego w news feedzie. Aplikacje mają o 80% mniej konwersji jeśli trzeba kliknąć więcej niż 3 razy by wykonać akcję. Dlatego warto koncentrować się na świetnym kontencie w news feedzie który buduje znacznie mocniej zaangażowanie (i taniej) niż znacząca większość aplikacji”

taby_strona

Obecnie spędzamy już ponad 50% czasu na Tablicy. Ukrywając zakładkę Facebook jeszcze mocniej dał do zrozumienia, że będzie kładł nacisk na komunikację i zachęcał do promocji publikowanych treści.

Ostatnią zmianą, którą kilka osób, w tym ja, już ma, jest możliwość dokładniejszego śledzenia konkurencji, którą dodaliśmy do obserwowanych Stron. Widać po prostu zasięgi najpopularniejszych postów, interakcje jakie wywołały.

851593_1396403973963236_401469829_n

Zmiany zmiany zmiany. Już nie mogę się doczekać nowego wyglądu Stron i tego, jak będą promowane aplikacje konkursowe. A może, jak na Zachodzie (+ kilka przypadków w Polsce), zaczniemy „uwodzić” treścią? Oby oby;)

Kategoria: Facebook, nowość