LinkedIn Sales Navigator – testy narzędzia.

LinkedIn Sales Navigator bardzo ogólnie to narzędzie, które umożliwia nam w łatwy sposób znalezienie interesującej nas osoby i skontaktowanie się z nią aby zaproponować np. pracę w naszej firmie.

LinkedIn Sales Navigator szczegółowo to oddzielny serwis w LinkedIn, do którego dostęp mają użytkownicy, którzy skorzystają z wersji premium serwisu a dokładnie z opcji Sales Navigator. Dzięki niemu możemy obserwować „z ukrycia” interesujące nas osoby, sprawdzać ich aktywność na LinkedIn, wchodzić z nimi w interakcję i w najlepszym dla nas momencie napisać do nich InMaila z propozycją.

LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator – początki

Aby rozpocząć działania z LinkedIn Sales Navigator, jak wiecie, musimy wykupić konto premium, a dokładnie wersję Sales Navigator. Po wykupieniu dostępu możemy od razu przejść do Sales Navigatora i wyszukiwać „prospektów”, którzy będą spełniali interesujące nas kryteria.

Początkowe kroki w wyszukiwaniu to określenie kilku podstawowych, ważnych dla nas kryteriów. Tu wybieramy miasta, z których osoby nas interesują, branże czy funkcje, jakie pełnią.

LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator – wygląd konta

Gdy wybierzemy sobie firmy, osoby, branże do obserwowania, nasze konto uzyska „wartościowy” wygląd. Jak widzicie na górze mamy 5 zakładek:

Home – widzimy wszystkie aktualności od naszych leadów, firm, które obserwujemy.

Accounts – tutaj mamy listę firm, które obserwujemy, albo które możemy obserwować. W każdej z nich, jeżeli pracuje znajomy – lead, którego obserwujemy, mamy to zaznaczone.

Leads – list osób, które sobie zapisaliśmy i których aktywność oglądamy na Sales Navigatorze.

Seat Management – możliwość dodania admina do konta Sales Navigator. Jak to zrobić – podsyłam tutorial od LinkedIn.

Inbox – nasza skrzynka pocztowa na LinkedIn.

LinkedIn Sales Navigator

Po prawej stronie mamy swój Index Social Selling – widzimy jak „mocne” jest nasze konto na LinkedIn. Komuś udało się zdobyć 100 pkt?:) Poniżej widzimy ostatnio przeglądane profile czy strony.

Po lewej mamy skrócone menu wyszukiwania – możemy sortować treści po typie aktywności czy firmie, którą obserwujemy.

LinkedIn Sales Navigator – ustawienia

Rozpoczynając nasze działania w Sales Navigator musimy zastanowić się kogo dokładnie chcemy znaleźć czy monitorować. We wcześniejszych krokach wybraliśmy kilka kryteriów, ale to nie wszystko. Teraz mamy możliwość posortować wyniki w zależności od zajmowanego stanowiska, branży, tytułu, funkcji, miejsca pracy ale także w zależności od grup, do których należy, lat doświadczenia czy zainteresowań. Spójrzcie sami, tych elementów jest naprawdę wiele:

LinkedIn Sales Navigator

Jednym z ciekawszych opcji jest to, że w niektórych opcjach wyszukiwania możemy jeszcze mocniej zawęzić kryteria. Przykładowo możemy wyszukiwać osoby, które pracowały wcześniej w jakiejś firmie, ale teraz już mają nową pracę. Przydać się to może, gdy chcemy utrzymywać kontakt z osobami z poprzedniej pracy. Wykorzystać można także do tworzenia listy „alumnów” danego pracodawcy.

LinkedIn Sales Navigator

Jak widzicie, mamy kilka kryteriów i kilka tysięcy wyników. Wyniki możemy posortować jeszcze mocniej (lewa strona powyższej grafiki). Menu na górze podpowiada nam, czy osoby zmieniły pracę, czy są aktywni na LinkedIn i coś publikują.

LinkedIn Sales Navigator

Jeżeli znaleźliśmy interesującą nas osobę, możemy zapisać ją jako lead (ona o tym nie wie i nigdy się nie dowie) i obserwować ją:

LinkedIn Sales Navigator

Ważne jest nie tylko ciągłe obserwowanie osoby ale też wchodzenie w interakcję z treściami, które publikuje. Z poziomu Sales Navigatora mamy możliwość lajkowania czy komentowania wpisów.
LinkedIn Sales Navigator

Bardzo przydatną funkcją jest to, że w łatwy sposób możemy znaleźć podobne, do ważnego dla nas leadu, osoby. LinkedIn podpowie nam, kto spełnia podobne funkcje, ma podobne doświadczenie. Dzięki temu możemy monitorować kolejne osoby i napisać do nich w ważnej dla nas sprawie (np rekrutacja).

LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator

Mam nadzieje, że przeczytaliście moje testy a teraz w nagrodę mam to, co napisałem w wersji przyspieszonej, na video. Jest to ukryte na kanale YouTube LinkedIn video, u mnie możecie zobaczyć je poniżej 😉


LinkedIn Sales Navigator – koszty

Koszt Sales Navigatora to koszt konta „Sales Navigator”, czyli 60 euro (już z VAT) za miesiąc.

Podsumowanie

Jak widzicie, gdy używacie Sales Navigatora musicie poświęcić trochę czasu na to, aby go ustawić, ale poświęcony czas może Wam się szybko zwrócić. Konto na pewno przyda się przy procesach rekrutacyjnych zarówno takich, gdzie chcecie zatrudnić kilkanaście osób jak i takich, w których chcecie zatrudnić 1 lub 2 osoby.

Oczywiście to też bardzo dobry sposób na budowanie mocnej listy kontaktów na LinkedIn. Przyda się to Wam na pewno w przyszłości, gdy będziecie chcieli się z ciekawymi osobami skontaktować – nie trzeba im wtedy wysyłać InMaila tylko wystarczy wiadomość. Przecież będą wtedy naszymi znajomymi na LinkedIn.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat LinkedIn, jak stworzyć profesjonalny profil, co pisać na Company Page i jak wykorzystać serwis do rekrutacji zapraszam na szkolenie, które prowadzę w Socjomanii.

Kategoria: linkedin, tutorial

Jak prawidłowo przeprowadzić testy produktów?

Word of Mouth czyli słowo mówione, to forma przekazu, w której konsument przekazuje informację o wartości mar
2011-10-13 20:51:00
admin

18

Test FanPageAd – narzędzia do zarządzania komunikacją na Facebooku

Facebook w naszym kraju jest coraz bardziej popularny. Obecnie w tym serwisie jest ponad 60 tys. aktywnych Stron.
2011-08-23 13:59:00
admin

18

Test Fanpage Trender – narzędzia analitycznego dla marketingu na Facebooku

Kilka dni temu zamieszczałem na swoim blogu test platformy wspierającej działania marketingowe na Facebooku –
2011-03-24 19:52:00
admin

18

Nowy wygląd profilu na LinkedIn

2016-09-27 10:26:14
admin

8

Profil firmowy na Instagramie

2016-09-20 18:42:00
admin

8