LeBron James przechodzi do Cleveland – analiza wypowiedzi internautów

4 lata temu największa gwiazda NBA LeBron James przeszedł z Cleveland Cavaliers do Miami Heat. Razem z Dwayne Wade i Chris Bosh stworzyli trio, które w ciągu 4 lat uczestniczyli w 4 finałach NBA i 2 z nich wygrali. LeBron zdobył swój upragniony tytuł a nawet dwa. Gdy przechodził do Miami zorganizowano konferencję, wywiad, w którym ogłosił oficjalnie swój wybór. Krok ten został bardzo źle odebrany przez  wielu fanów, kibiców sportowych, dziennikarzy sportowych.

Po 4 latach kontraktu z Miami LeBron miał opcję amnestii swojego kontraktu i możliwość przejścia do innego klubu. Wyobrażacie sobie LA Lakers z Kobe, LeBron, Melo i innymi? Tytuł murowany 😉

Jednak tym razem aby ogłosić swoją decyzję LeBron nie robił żadnych konferencji prasowych – po prostu napisał ten artykuł, w którym informuje na temat swojej decyzji, powrocie po 4 latach grania na Florydzie do swojego rodzinnego Ohio i Cleveland Cavaliers.

Postanowiłem skorzystać z narzędzia do monitorowania internetu SentiOne i sprawdzić co o tym wydarzeniu pisali użytkownicy polskiego internetu.

Ostatni miesiąc w życiu LeBrona to wiele „zawirowań” – w połowie czerwca Miami przegrało piąty mecz w Finałach NBA i straciło tytuł, pod koniec czerwca LeBron wykorzystał amnestię swojego kontraktu a na początku lipca ogłosił to, co wielu nazywało Decision 2.0

dynamika_wypowiedzi

Jak widzimy, największy szum wywołała decyzja sprzed 2 dni, około 820 wypowiedzi (+300 wypowiedzi kolejnego dnia, po decyzji), przegrany finał to 290 wypowiedzi a wejście na rynek wolnych agentów to ok 350 wypowiedzi.

Gdzie najczęściej rozmawiano na temat powrotu LeBrona do Cleveland? Najczęściej to Facebook, Mikroblogi, portale tematyczne, fora internetowe:

podsumowanie_tematu

A gdzie dokładnie rozmawiano na ten temat? Oczywiście Facebook, prawie 700 wpisów, Twitter, prawie 270 wpisów, wykop, instagram, serwisy sportowe portali i inne:

domeny

Przy tym wykresie chciałbym poinformować o bardzo fajnej opcji SentiOne – przy generowaniu statystyk pojawiły się w wynikach 2 domeny, które po dokładniejszym przyjrzeniu się im były nieadekwatne (w tym blog Maji Sablewskiej 😉 ). Aby usunąć je z wyników najpopularniejszych domen wystarczy wejść do opcji Tematy, włączyć tryb zaawansowany i określić domenę, którą chcemy wykluczyć. Polecam!

Najczęściej występujące słowa podczas rozmów to oczywiście nazwy drużyn – Cavs, Cleveland oraz Miami, imiona i ksywki decydującego – LeBron, LBJ, koszykarze z którymi będzie grał w Cleveland – Irving, Wiggins (w Cleveland będzie grało czterech koszykarzy wybranych z numerem 1 w Drafcie NBA!) a także koszykarze, którzy grali z nim w Miami oraz byli na rynku wolnych agentów – Bosh, Wade, Melo, Love.

występujące_słowa

Przy tej chmurze tagów także chciałbym poinformować o bardzo fajnej opcji – możliwości wykluczenia słowa z chmury – po prostu wchodzimy w opcję Tematy, wyrażenia, które mają być wykluczone i wpisujemy wyraz. Później odświeżamy dane i już 😉

Sentyment wypowiedzi w przeważającej części był neutralny. Pojawiały się bardzo pozytywne opinie (szacun, LBJ wraca, wow, ;)) jak i bardzo negatywne (dupa, ku**a, lipa, frajer – najlepsze w tym jest, że dzięki monitoringowi widzę imię i nazwisko osoby, która to pisała i mogę kiedyś wykorzystać to przeciwko nim :> )

sentyment_wypowiedzi

A kto pisał na temat Decyzji 2.0? Oczywiście w przeważającej części mężczyźni ale są także i zdania kobiet;)

płeć

Podsumowanie

Widać, że polscy fani koszykówki, dzięki zagranicznym serwisom sportowym/informacyjnym, szybko dowiedzieli się o decyzji LBJ. Wygenerowali przez 2 dni ponad 1,1 tys wpisów, najczęściej neutralnych i pozytywnych a pisali o tym na Facebooku i Twitterze.

Ciekawe jaki ten ruch będzie miał wpływ na pozycję Cavs w swojej konferencji – dojdą do finału? wygrają go? poradzą sobie z Pacers? kogo jeszcze podpisze Cleveland? Już w październiku rusza nowy sezon NBA i do czerwca będziemy wszystko wiedzieli!

 

Zobaczmy jeszcze jak globalny internet zareagował na powrót LBJ do Cleveland. Oto kilka wpisów z Facebooka, Twittera:

Jak wynika z danych TwitterData w ciągu kilku godzin po informacji LBJ pojawiło się na serwisie ponad 2,5 mln wpisów na temat. Sprawdzałem kilka minut temu i wypowiedzi było już 3,5 mln:

A ten fan przewidział już dawno temu, że LBJ wróci do Cavs:

No i coś specjalnie dla fanów Heat;)

Kategoria: case, raport, sentione, socialmedia

Jak wywrzeć wpływ na opinię internautów w kontekście marek kosmetycznych?

Co drugi aktywny użytkownik mediów społecznościowych pamięta reklamy skierowane do kobiet. Marki kontrolują w Inter
2013-03-15 08:00:00
admin

18

Upadłość linii OLT Express a reakcja internautów

A miało być tak pięknie. Linie OLT szturmem wdarły się na nasz rynek oferując połączenia między największymi mias
2012-07-31 10:30:00
admin

18

Nowy wygląd profilu na LinkedIn

2016-09-27 10:26:14
admin

8

Profil firmowy na Instagramie

2016-09-20 18:42:00
admin

8