Na początku miesiąca Facebook zapowiadał zmiany w swoim serwisie a szczególnie w statystykach. Niektórzy użytkownicy otrzymali powiadomienia, że zmiany będą umożliwiały:

– monitorować to, co działa a co nie na naszej Stronie
– bardziej zrozumieć osoby, które lubią naszą Stronę i angażują się na niej

Dzisiaj dowiedzieliśmy się jak te zmiany będą wyglądały: Facebook wprowadzi zmiany do Menedżera Reklam i raportów z reklam, które możemy w nim obejrzeć!

Zmiana 1
Począwszy od dzisiaj jeżeli będziemy chcieli stworzyć reklamę będziemy musieli tylko odpowiedzieć na pytanie: „Jaki jest cel Twojej reklamy?” a Menedżer Reklam bazując na tym celu zaproponuje odpowiednią reklamę i w raporcie pokaże dokładnie jak reklama spełniła zajładany przez nas cel.

w640

Po rozmowach z firmami Facebook dowiedział się, że osoby tworzące reklamy nie chcą wybierać między dostępnymi na Facebooku formatami reklam tylko chcą aby osiągnęły one wyznaczony przez nich cel. Na podstawie rozmów określono 8 najważniejszych do osiągnięcia celów:

– kliknięcia i przejścia na stronę www
– konwersja na stronie www
– zaangażowanie pod postem na Stronie
– zwiększenie ilości lubiących
– zwiększenie ilości instalacji aplikacji
– zwiększenie zaangażowania w aplikacji
– pobieranie ofert przygotowanych dla fanów
– zwiększenie zapisów na wydarzenie

Po wybraniu np pierwszej opcji Facebook zaproponuje np Page post lin ad, dzięki której fani klikając w linka będą przechodzili na stronę www.

Zmiana 2
Facebook także podpowie nam miejsce, gdzie najlepiej umieścić reklamę aby jak najlepiej realizowała nasz cel (RHS czy NewsFeed czy może mobile) ale każdy z reklamodawców będzie miał także możliwość ustalenia samemu, gdzie reklama ma się wyświetlać.

Zmiana 3
Menedżer reklam pokaże nam dokładnie również wynik jaki reklama osiągnęła (odnośnie celu, który sobie obraliśmy) – tak jak na grafice wyżej będziemy widzieli cel, jaki wybraliśmy tworząc reklamę, ilość kliknięć oraz cenę za klika

Dzisiejsze zmiany to kolejny krok w upraszczaniu przez Facebooka procesu tworzenia reklamy. Ma on być jak najprostszy, dzięki czemu więcej osób, firm stworzy reklamę a Facebook zarobi więcej $.