„Czy Facebook sprzedaje?” – to pytanie było często zadawane przez firmy, gdy po okresie wydawania pieniędzy na promocję swoich produktów, usług chcieli otrzymać zwrot z inwestycji.

Niektóre firmy mające pomysł na akcję pokazały, że taki ROI można otrzymać bez problemu. Jak zrobił to Volkswagen w Turcji? Zorganizował on promocję – poprosił o dodanie na ich Stronę na Facebooku zdjęcia Volkswagena w sercu z wykorzystaniem dłoni (tak jak w headerze). W zamian oferowali oni 2-5% obniżki dla wszystkich, którzy wykonali zadanie. Użytkownicy dodali 505 zdjęć aut, wysłano 1505 kodów a zrealizowało je 957 osób!

Okazało się, że działania te niesamowicie wpłynęły na zwiększenie sprzedaży i postanowiono rozszerzyć akcję na wszystkich fanów! Nie trzeba było robić zdjęcia auta – wygenerowano 18.856 kodów, 4.694 zostało zrealizowanych!

Rezultaty: w ciągu 3 tygodni 5.651 osób kupiło Volkswagena ze zniżką! NIESAMOWITE liczby mając świadomość, że kupowano auto za kilkadziesiąt tysięcy złotych 😉

Zobaczcie film/case z tej akcji: