Jak Volkswagen w Turcji wykorzystał Facebook do sprzedaży aut

„Czy Facebook sprzedaje?” – to pytanie było często zadawane przez firmy, gdy po okresie wydawania pieniędzy na promocję swoich produktów, usług chcieli otrzymać zwrot z inwestycji.

Niektóre firmy mające pomysł na akcję pokazały, że taki ROI można otrzymać bez problemu. Jak zrobił to Volkswagen w Turcji? Zorganizował on promocję – poprosił o dodanie na ich Stronę na Facebooku zdjęcia Volkswagena w sercu z wykorzystaniem dłoni (tak jak w headerze). W zamian oferowali oni 2-5% obniżki dla wszystkich, którzy wykonali zadanie. Użytkownicy dodali 505 zdjęć aut, wysłano 1505 kodów a zrealizowało je 957 osób!

Okazało się, że działania te niesamowicie wpłynęły na zwiększenie sprzedaży i postanowiono rozszerzyć akcję na wszystkich fanów! Nie trzeba było robić zdjęcia auta – wygenerowano 18.856 kodów, 4.694 zostało zrealizowanych!

Rezultaty: w ciągu 3 tygodni 5.651 osób kupiło Volkswagena ze zniżką! NIESAMOWITE liczby mając świadomość, że kupowano auto za kilkadziesiąt tysięcy złotych 😉

Zobaczcie film/case z tej akcji:

Kategoria: case, Facebook
  • Kupno samochodu nie jest raczej decyzją impulsywną, a dłużej planowaną. Pytanie brzmi, ile z tych osób i tak planowało kupić ten samochód i skorzystało ze zniżki, aby zapłacić mniej? W filmiku mówią, że sprzedaż wzrosła dramatycznie :), czyli 5 651 sprzedanych aut w 3 tygodnie. Fajnie by było dowiedzieć się jeszcze jak wygląda normalny poziom sprzedaży przez 3 tygodnie poza akcją. Spoko artykuł!

    • Łukasz Dębski

      No ciekawe jak to naprawdę wyglądało, ale trzeba przyznać, że liczby są imponujące;)
      Dzięki za miłe słowo!

  • Parę moich przemyśleń i po części także pytań.

    1. Ta akcja potwierdza po raz kolejny, iż specjalne możliwości zniżkowe/ rabatowe to jest to, co m.in. ludzi przyciąga do fanpage’y. Jest jednym z głównych oczekiwań fanów względem marek na Facebooku. Fakt faktem, że na ich wykorzystanie wpadła (wreszcie) branża motoryzacyjna, to naprawdę jest niczym „Eureka” 😉

    2. Od czego zależało to, czy fan dostanie 2% czy 5% zniżki?

    3. Piszesz, że „Użytkownicy dodali 505 zdjęć aut, wysłano 1505 kodów a zrealizowało je 957 osób!” To znaczy jak to rozumieć? Za dodanie 1/3 zdjęcia dostawało się kod? Innymi słowy przyznano więcej kodów aniżeli dodano zdjęć – jak to rozumieć?

    4. To co powiedział wcześniej Marcin, ciekawy jestem, jak przebiegała cała ścieżka zakupowa (customer journey) klienta usług/ produktów motoryzacyjnych. Bardzo duże znaczenie ma fakt, kiedy była organizowana ta akcja, czy wiosną, czy pod koniec roku etc.

    • Łukasz Dębski

      Marcin, takie dane podano w case, zobaczę czy da radę wyciągnąć z Sieci coś więcej 😉

      • Nie no spoko tylko brakuje właśnie detali do tej kampanii.

        Jestem także ciekawy, czy w regulaminie tego konkursu była informacja o tym, iż z niego mogą korzystać fani tureckiego fanpage’a VW nie mieszkający w tym kraju, ale np. w Niemczech czy we Francji. Kolejna rzecz, która jest związana ze wspomnianym customer journey, jest to, czy kampania nie była gdzieś jeszcze wzmacniana, promowana, np. w mailingu wśród swoich odbiorców VW we Turcji czy też w radiu. Bez tego wszystkiego trudno powiedzieć dokładnie, czy w tym wypadku faktycznie FB okazał się sprzedażowym kanałem.