Jak przeprowadzić skuteczny konkurs na blogu?

W 2013 roku bardzo wiele marek zdecydowało się na współpracę z blogerami. Zauważono, że blogerzy modowi, lifestylowi, kulinarni, czy związani z nowymi mediami skupiają wokół swojego bloga duże grupy czytelników, którzy biorą pod uwagę to, o czym blogerzy mówią i dzięki temu mogą wpłynąć np. na zwiększenie popularności danego produktu, usługi czy zachęcić do zakupu.

W 2013 roku blogerzy byli zapraszani na wiele ciekawych wydarzeń, zrealizowali wiele interesujących akcji, jak np. eurobank i style uŻycia, Flora i podjęcie wyzwania w biegu na 5 km, czy ING i testowanie aplikacji mobilnej w różnych warunkach.
Jednak najczęstszą formą współpracy między marką a blogerem było testowanie produktów i przeprowadzenie z nimi konkursów.

Przed zorganizowaniem konkursu warto się zastanowić, jak zorganizować go dobrze. Co jest ważne, by konkurs się udał, by wzięło w nim udział wiele osób, byśmy mieli wiele zgłoszeń i wieść o produkcie rozeszła się szeroko.
Warto odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:

1 Jaki jest cel konkursu?
Zastanów się nad celem konkursu. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, czy może pokazać nową wersję produktu. A może chcesz zwiększyć zaangażowanie na blogu i na swojej Stronie na Facebooku? Chcesz zbierać feedback o swoim produkcie, a może stworzyć listę osób, które będą testować produkt i staną się w przyszłości adwokatami marki.

2 Jaki rodzaj konkursu wybrać?
Jakie mamy rodzaje konkursów? Te podstawowe to konkurs tekstowy, konkurs foto i konkurs video. Najczęściej spotkać można na blogach konkurs tekstowy, w którym użytkownicy proszeni są o napisanie w komentarzu odpowiedzi. Popularny jest też konkurs foto, w którym użytkownicy proszeni są o przesłanie zdjęcia na określony temat.

Konkurs tekstowy to ten, w którym czytelnicy biorą udział najliczniej – ma niską barierę wejścia, każdy może bez problemu dodać komentarz i się zaangażować.

Konkurs foto ma większą barierę wejścia (trzeba pomyśleć nad zdjęciem, zrobić je, wysłać), ale dzięki temu zyskujemy np. materiał na kolejny wpis, bazę zdjęć naszego produktu, materiały na Fanpage.

3 Jak wybierzesz zwycięzców?
Zastanów się nad regulaminem konkursu, jakie zadanie będą mieli do wykonania uczestnicy, ile dasz nagród, kto wybierze zwycięzców (jury?), ile będzie trwał konkurs itp.

Często blogerzy nie prowadzą firm, więc organizatorem konkursu będzie firma go zlecająca/agencja, która się kontaktuje z blogerem. Regulamin najlepiej umieścić na dropbox i dać do niego link, aby każdy zainteresowany mógł sobie go ściągnąć.

Warto także pamiętać o tym, by:
konkurs był prosty, żeby użytkownik nie musiał zrobić kilkunastu zdjęć czy pisać elaboraty, dlaczego kocha Twoją markę

nie zapomnieć o wypromowaniu konkursu na blogu – niech będzie on widoczny – możesz wysłać informację o konkursie swoim subskrybentom, podpiąć post na czas jego trwania, a także wypromować go na swoich społecznościach.
Najczęściej i najlepiej zrobić to na Facebooku. Dzięki bardzo dobremu Menedżerowi Reklam możemy wypromować dodany na Stronie post i targetować go na takie osoby, jakie nas najbardziej interesują

– co najważniejsze – dać interesującą nagrodę, która zachęci czytających bloga do wzięcia w nim udziału.
Nagrody mogą być przeróżne – branżowe książki, nasz produkt lub interesujący wiele osób sprzęt AGD. Może to być blender (przyda się do świątecznych wypieków), odkurzacz (trzeba zrobić porządek przed przyjściem Mikołaja) lub ekspres do kawy (można odpocząć i nabrać sił popijając ten napój). Wiele pomysłów na prezenty z działu AGD znajdziecie na Stronie magazynnagrod.pl.

po konkursie pamiętajmy, aby podziękować za udział w nim. Dzięki temu zachęcisz uczestników do tego, żeby jeszcze raz o Tobie pomyśleli/porozmawiali, oraz promowali dalej Twój biznes;)

Piszę wyżej jak zorganizować konkurs i miałbym nie mieć dla Was żadnego konkursu?
Nie ma mowy! 😉
Do wygrania będzie ten oto piękny, smukły, mocny ekspres: Dolce Gusto Piccolo na kapsułki:

Plakat_Piccolo red

Jedyne, co musicie zrobić, to wykonać poniższe zadanie:

Napisz w komentarzu, jakie składniki powinny się znaleźć w kapsułce Dolce Gusto, aby po wypiciu kawy z niej zrobionej osoba zdobyła wiedzę social media ninja:>

Czekam na Wasze komentarze poniżej lub na Facebooku do 18 grudnia do końca dnia. Regulamin konkursu macie tutaj.

Zapraszam do brania udziału w konkursie no i życzę powodzenia!

Kategoria: blog, Facebook, konkurs
  • Dwie łyżki mocnego, dobrego social media kryzysu

    To zalewamy wrzącym Facebookiem

    Dodajemy do tego spienionego Twittera

    Łyżeczka Naszej Klasy

    A wszystko posypujemy mieszanką przypraw: Pinetresta, Instagrama i troszeczkę Google+

  • ewa olszewska

    1. Odporność na zgagę hejterów
    2. Ślepota na brak znajomości zasad savoir vivre’u oraz podstawowych zasad ortografii
    3. Elokwencja i giętkość języka celem utrzymania urozmaiconego contentu
    4. Umiejętność zagajania lvl hard
    5. Zapał i zaangażowanie

  • Konrad Kobiela

    1. Włos z brody Pijarukoksa
    2. Kawałek głowy Czaplickiej
    3. Odrobina języka Sadowskiego
    4. Włos z głowy Drabenta 😉
    5. Nitka z koszulki Góreckiego
    6. Ząb batmana Tkaczyka
    7. Palec Misiukanisa ew. kluczyki do auta
    8. Wiadomo co Natalii Siwiec 😉

    Może wyjść tak dobry mix na sm ninje że lepiej nie testujcie 🙂

  • Jakub Urban

    Jedyne czego potrzebujemy:
    – komputer z dostępem do internetu
    – sprawny i otwarty umysł
    – motywacja do działania
    – dokument potwierdzający skreślenie z listy studentów

  • Judyta Aszkielaniec

    Ja bym chciała żeby w kapsułce Dolce Gusto znalazły się następujące skladniki:

    -Najlepszy komputer na świecie z internetem LTE(szybkość ma znaczeni)

    -Mieszanka wszystkiego :Social Media, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Foursquare, Feedly, Endomondo.

    -I Mój ulubiony Owoc MALINA- Bo smak też ma znaczenie!!!

  • Dominika

    – jeden zdrowo myślący mózg
    – szczypta wyobraźni
    – kilka kilo inteligencji
    – cała paczka elastyczności

    Gdy składniki razem połączymy,
    proponowałabym dodać jeszcze trochę radości,
    aby delektowanie się tą magiczną kawą sprawiało więcej przyjemności.

  • Wojciech Walicki

    W kapsułce powinna być tylko dobra, mocna kawa …. i absolutnie nic więcej. Jak już wystarczająco się zrelaksujemy i obudzimy, to social media nie sprawi żadnego problemu.

  • Kamil Landowski

    Aby pozjadać wszystkie social media rozumy, wrzuć te składniki do magicznej kapsuły:

    1. Weź po trochu wszystkich największych portali (Facebook, Nasz-Klasa, MySpace, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn i Foursquare).
    2. Następnie wymieszaj z innymi żeby nie posmutniali (Golden Line, Profeo, Cafe Wirtualne Media, Blip, Flaker, Yelp, Yam, 3600, Flickr, Hi5, Orkut).
    3. Chwytliwe zdjęcie na kapsułce zamieść, by jak najwięcej nią nowych fanów uwieść.
    4. Następnie na portalach wszystkich napisz krótkimi zdaniami, że super kawę masz przed ustami.
    5. Lecz zanim w social media ninja zamienisz się niczym mag, pamiętaj aby w postach umieścić #hashtag!

    • Łukasz Dębski

      Konrad, Twoja odpowiedź spodobała się jury najbardziej;) Gratulacje i proszę o kontakt, najlepiej na maila albo jako wiadomość na Infosocialmedia na FB;)

  • Monika Kulka

    Podwójną kofeinę w kapsułce poniedziałkowej, większą niż przewiduje minister zdrowia dawkę cierpliwości – do klientów, zmian w projekcie, niemocy twórczej i błędów technicznych na facebooku, środki komputero-wymiotne w przypadku kapsułki piątkowej i przeciwwymiotne w kapsułce niedzielnej, Co ja bym oddała za taką kapsułkę ach, ach 🙂

  • Marta Brążkiewicz

    Przed użyciem Kapsułki Dolce Gusto zapoznaj się z treścią dołączoną do opakowania,
    bądź skonsultuj się ze swoim pracodawcą, gdyż każda właściwie spożyta przez Ciebie kapsułka, zagraża staniem się Social Media Ninją :).

    Składniki:

  • Sylwester Budzelewski

    Kawa dająca wiedzę social media ninja powinna mieć tylko +1 specjalny składnik: cukier marki berg. Aby jednak napój uwolnił swą magiczną moc, należy koniecznie przebywać w czworokątnym pomieszczeniu i pić kawę z własnego tumblera przy akompaniamencie ćwierkających ptaków.

  • Karolina Paryś

    SKŁAD:Ziarna świeżo zmielonych Social Media, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Foursquare, Feedly, Endomondo,Nasza klasa. 0,10% Flickr, 0,10%Golden Line,0,50%Cafe Wirtualne Media,0,30%Yelp, 0,30%Yam, 100% wiedzy Łukasza Dębskiego administratora strony INFOSOCIALMEDIA
    UWAGA! Po zażyciu zdobędziesz wiedzę social media NINJA :>

  • Prymitywna Kuchnia

    Powinien być porządny kawał tatara z Sokołowa 😉

    • Łukasz Dębski

      ale do kawy czy jako składnik?:)

      • Prymitywna Kuchnia

        jeśli da się go wpakować w taki worek, to i w kapsułę się da 🙂

      • Prymitywna Kuchnia

        jeśli da się ją zafoliować, to w kapsułę wejdzie jak ulał, do tego jest wodoprzepuszczalny, sama esencja dla social media żółw ninja, kolor co prawda może być [tu wstaw dowolne niecenzuralne słowo, w dowolnym języku]

        • Łukasz Dębski

          Interesujące rozwiązanie:> 😉

          • Prymitywna Kuchnia

            miałem nadzieje, że najlepsza odpowiedź (choć pewnie w oficjalnym konkursie mało poprawna „politycznie”)

  • someone

    Skoro kawa ma być zesłaniem ducha wiedzy powinna dać nam odpowiedniego kopa do pracy. Po pierwsze granat dla wybuchu kreatywności, po drugie odrobinę cynamonu i imbiru: jedno dla słodkości interpersonalnych, drugie dla ciętego języka w twórczym słowie, parę kropel likieru orzechowego – dla wyostrzenia wzorku by dostrzec trend przed innymi oraz dla szybszego połączenia komórek nerwowych w niekonwencjonalnym myśleniu. Na koniec odrobinę cukru – trzcinowego, co by trenerka wszystkich Polek była dumna. Taką kawę podaje Pieseł podczas jazdy na łyżwach na baseni… lodowisku Nardodowym.

  • Krm

    Aby kawa smaczna była
    trzeba by nas nie parzyła
    zimne latte jest w sam raz
    Różdżka piła jakiś czas
    temu kawę tę w reklamie
    od tej pory swojej lamie
    w kapeluszu ją podaję
    gdy raporty swoje zdaje.
    Kopa daje już od rana
    gdy agencja niewyspana
    i ich oczy paczą smutno
    jaki trend przyniesie jutro.
    Więc do kawy wrzucam lody
    jeszcze bardziej do ochłody,
    potem cukier i migdały
    a na koniec dwie przyprawy:
    uśmiech kiedy ją podaje
    oraz słowa przy tej kawie,
    bo gdy praca w firmie wre
    burza mózgów przyda się
    do nowości w #warsawteam
    z ‚shore’ byłby średni rym 😉

  • Bardz fachowy artykuł. Dużo trafnej treści. Serdecznie pozdrawiamy i dziękujemy za artykuł – warto przeczytać.