Kilka tygodni temu pisałem, że Facebook wprowadzi prostą funkcjonalność, która umożliwi administratorom obserwację działań konkurencji. Niestety nie jest to jakaś żaden „game changer” tylko po prostu opcja umożliwiająca wybranie 5 lub więcej Stron i dodanie ich do listy obserwowanych.

Co będziemy mieli z tego, że będziemy obserwować takie Strony? Pokaże nam się liczba fanów jaką zyskała w danym tygodniu i… nic więcej. Trochę mało, ale zawsze. gdy zobaczymy na określonej Stronie duży wzrost fanów możemy wejść na nią i zobaczyć co komunikuje, jaką aplikację uruchomiła czy jakie dodatkowe działania podjęła.

Jak dodać Strony konkurencji do obserwowanych? Bardzo prosto.

W panelu administratora w miejscu, w którym wcześniej mieliśmy informacje o nowych statystykach mamy teraz opcję dodania Stron do obserwowania

porównanie_stron

Po kliknięciu otwiera się nam okno z wyszukiwarką. Wpisując nazwę szuka nam określonej Strony do obserwowania.

dodawanie

Musimy dodać przynajmniej 5 lub więcej Stron, gdyż nie będziemy mogli zapisać listy.

dodane_Strony

Po stworzeniu listy dostajemy jeszcze sugestie które strony z naszej branży warto, można obserwować:

sugerowane

Po wybraniu i zapisaniu wszystkich interesujących nas Stron mamy w panelu administratora informację o obserwowanych przez nas Stronach – a tak naprawdę informację o ilości polubień w danym tygodniu jakie uzyskała poszczególna Strona.

strony_do_oglądania
Aby mocniej przeanalizować to, co robi konkurencja najlepiej samemu wejść na wybraną Stronę lub dodać ją do Sotrendera. Dzięki temu dowiemy się np o przyroście fanów, dniach największej aktywności na tej stronie czy najlepszych treściach przez nich publikowanych.