Facebook pozwala na prowadzenie konkursów na Tablicy!

Od czasu, gdy Facebook pozwolił Stronom na organizowanie konkursów dla swoich fanów istniał zapis, który mówił, że mogą być one organizowane tylko i wyłącznie „poza Facebookiem” tzn. za pomocą aplikacji lub odpowiedzi wysyłano na maila.

Największy serwis społecznościowy na świecie „straszył”, że stworzył i ciągle udoskonala algorytm, który śledzi aktywności na Stronach i jeżeli zobaczy, że dzieje się na niej „coś więcej”, wejdzie na nią i sprawdzi, czy czasem nie organizujemy konkursu na tablicy. Jeżeli tak to groził on usunięciem Strony.

Dlatego też warto było (i moim zdaniem nadal jest warto) korzystać z usług firm oferujących dostęp do prostych i funkcjonalnych aplikacje konkursowe jak megafoni, fanpoint, click-apps czy social desk.

Pod koniec sierpnia Facebook zniósł wszystkie restrykcje i teraz można już organizować konkursy, w których to, czy ktoś wygra będzie zależało od ilości lajków czy komentarzy pod zdjęciem/wpisem. Spójrzmy jak wygląda oficjalny wpis na blogu Faceboka (kliknij w obrazek, by przenieść się na blog):

natablicy

 Jak czytamy w poście, Facebook zgadza się, aby w kwestii konkursów była możliwość:

– przesyłania odpowiedzi na pytanie konkursowe do Wiadomości Strony
– wykorzystania przycisku „lubię to” jako mechanizmu głosowania na prace
– umożliwienie przystąpienia do konkursu poprzez dodanie postu na Stronę lub komentowani/polubienie postu

Jak było to ustalone już wcześniej, nie można prosić fanów o udostępnienie treści na swoim profilu w zamian za wzięcie udziału w konkursie/jako etap konkursu. Zapis z regulaminu: „Promocje można przeprowadzać na stronach lub w aplikacjach na Facebooku. Do przeprowadzania promocji nie można wykorzystywać prywatnych osi czasu (np. niedozwolone jest stosowanie rozwiązań typu „udostępnij na swojej osi czasu, aby wziąć udział w promocji” lub „udostępnij na osi czasu znajomego, aby uzyskać dodatkowe udziały w promocji”).”

Jak ta zmiana wpłynie działania na Facebooku?

Moim zdaniem nie pojawi się zbyt wiele „farm”, które za udostępnienie i skomentowanie wpisu rozlosują iPhone.  Facebook wie, ile takich działań jest podejmowanych na jego serwisie i pewnie zadecydował, że zmiana w regulaminie nie przyniesie mu strat a może przynieść zyski (np wykupienie promocji postu konkursowego = możliwość zarobienia).

Dajcie znać czy będziecie korzystać z konkursów na Tablicy. A może już wcześniej korzystaliście? Jak wrażenia? Zaangażowanie podskakiwało? Ilość fanów też? Zapraszam do komentowania.

 

Kategoria: Facebook, konkurs, nowość

Dzięki reklamom na Tablicy średni koszt CPC na Facebooku się obniżył

W USA średni koszt za kliknięcie w reklamę na Facebooku w Q4 osiągnął najniższy poziom od 2 lat wynika z badań przepro
2013-02-13 08:00:00
admin

18

Fanpoint korzysta z danych Sotrender przy raportach z konkursów

Jeśli myślisz, że powodzenie konkursu na Facebooku można łatwo mierzyć przyrostem fanów dla strony – jesteś w błędzie. A
2013-02-04 13:00:00
admin

18

Na facebookowej tablicy zobaczymy podobne formy reklam jak na mobile

Od kilku dni widzę taki format reklamy na Facebooku, Jest on prawe identyczny do tego, jak promowane są nam reklamy na m
2013-01-31 08:30:00
admin

18

Nadchodzące wydarzenia na Facebooku zobaczymy na Tablicy

Niektórzy użytkownicy Facebooka widzą na swojej Tablicy informacje na temat nadchodzących wydarzeń, w których biorą udzi
2012-12-06 11:00:00
admin

18

Zobacz więcej treści na swojej facebookowej Tablicy.

Też po ostatnich zmianach Edge Rank macie mniej treści na swojej Tablicy? Jest na to rada:)
2012-11-13 09:30:00
admin

18