Kolejne zmiany w algorytmie Facebooka. Posty tekstowe będą miały mniejszy zasięg

Co jakieś 3 miesiące Facebook informuje nas o tym, że „optymalizuje” Edge Rank użytkowników. Coraz częściej wynikiem tego jest, że użytkownicy będą widzieli więcej treści od swoich znajomych a mniej od Stron, które obsługujemy.

edge_rank_grafika

Dlaczego? Ano dlatego, żeby firmy płaciły za reklamę, promocję postów. Gdy chcemy, żeby nasze treści miały większy zasięg, większe zaangażowanie zapłaćmy za to i będziemy mieli pewność.

Facebook zauważył ostatnio, że gdy użytkownicy widzą więcej wpisów tekstowych od znajomych to są także bardziej skłonni do publikowania wpisów tekstowych. Podobnego zjawiska nie zauważono przy pokazywaniu użytkownikom Facebooka większej ilości wpisów tekstowych od Stron, które lubią. Dlatego też administratorzy zauważą zmniejszenie zasięgu organicznego postów z samym tekstem ale powiedzieli także, że inne opcje wpisów mogą mieć za to większe dotarcie organiczne i większe zaangażowanie. Dzięki temu użytkownicy zobaczą więcej treści, które lubią, treści od znajomych.

Widać, że te zmiany są skierowane na to, żeby zadowolić bardziej użytkowników Facebooka, mniej żeby zadowolić firmy, które aby zwiększyć dotarcie postów i zaangażowanie pod nimi będą musiały płacić za reklamę:)

Na pytanie o to, co warto publikować na Stronie, żeby angażować naszych fanów Facebook odpowiedział:
This is difficult to answer, as it depends on who your audience is and what they want to see.

Po dzisiejszych zmianach także takie wpisy z linkiem będą miały mniejsze dotarcie organiczne:

Za to takie posty, posty z linkiem z większą grafiką będą podobno miały większe dotarcie organiczne i co za tym idzie będą generowały większe zaangażowanie. Uprzywilejowanie tych większych postów z grafiką w Edge Ranku była już do wyczucia w ostatniej zmianie, w której Facebook zapowiadał, że będzie promował na naszych Tablicach wpisy serwisów np z wiadomościami informujące o wydarzeniu a odsyłające do www.

Tutaj macie tutorial jak dodać dużą grafikę na Facebooku w poście z linkiem.

Czekam teraz na badania od Sotrender, które pokażą jak zmieniło się dotarcie organiczne wpisów z samym tekstem vs inne opcje postów.

Źródło: wpis na blogu FB, ikonka header

Kategoria: edge rank, Facebook, nowość

Na Facebooku posty z linkiem będą bardziej widoczne

Już niedługo na Facebooku posty z linkami będą bardziej widoczne. Graficzka, która się przy nich pokazuje będzie miała w
2013-01-15 08:30:00
admin

18

Strony na Facebooku będą miały swoje fora?

Jeden z developerów facebookowych znalazł wczoraj interesującą rzecz - udało mu się stworzyć grupę na swojej Stronie. Gr
2013-01-19 08:30:00
admin

10

Nowy wygląd profilu na LinkedIn

2016-09-27 10:26:14
admin

8

  • NIe jest powiedziane wprost, ale dalej opłaca się adminom wrzucać filmy w playera facebookowego. Kosztowne, czasochłonne dla prowadzących fan page, ale pewnie nieuniknione.

    • Łukasz Dębski

      I do tego przy kampaniach warto linkować do filmu osadzonego na FB bo „video na Facebooku ma średnio 2.5x wyższy CTR, 30% większą liczbę odtworzeń, 3.5x niższy CPC, 5.5x niższy koszt za odtworzenie video” 🙂

  • Pingback: Przegląd tygodnia 4/1 | Life Manager-ka()