Jak sprawić, żeby na Facebooku dodając post z linkiem pojawiała się duża grafika?

AKTUALIZACJA

Facebook od kilku dni wprowadził wielkie ułatwienie, dzięki któremu w prosty sposób dodamy większą grafikę do linka a nawet możemy dodać do 5 grafik odnoszących fanów do różnych linków. Chcecie wiedzieć jak to zrobić? Zapraszam do najnowszego artykułu.

 

Facebook 10 września wprowadził nowe opcje reklamowe. Dodatkowo okazuje się, że gdy chcemy dodać link do wpisu z naszego bloga czy strony www na Facebooku to, gdy dobrze się o to zatroszczymy, link będzie bardzo duży a nawet ogromny i zachęcający do klikania;)

Jak zrobić to, żeby dodawane przez nas wpisy były jak te kolorowe a nie jak te czarno-białe w grafice poniżej.

Page-post-link

Aby stworzyć taki piękny wpis z linkiem z dużą grafiką musimy:

Opcja dla znających się na „og:image”

Jeżeli znamy się na html i nie straszne jest nam w kodzie naszej strony czy bloga funkcja „og:image”, to wprowadzamy tam odnośnik do dużego obrazka, najlepiej 1200 x 675 px ale nie mniejszy niż 560 x 292 px. Wtedy do grafiki przy linku dodawanym na Facebooka będzie pokazywała się duża grafika i wpisy będą bardzo ładne, duże no i co najważniejsze, cały obszar tego linku będzie klikalny.

Opcja dla nie znających się na „og:image”

Ta opcja będzie dla większości z Was (dla mnie też;)) – jeżeli nie znamy się za bardzo na tym to podaję bardzo prostą akcję, którą trzeba wykonać każdorazowo dodając wpis z linkiem.

Najpierw musimy stworzyć pożądany wpis z linkiem i gdy się on nam już „wgra” to klikamy na „Dodaj obraz” a następnie z komputera wybieramy sobie grafikę, którą będziemy chcieli, żeby pokazywała się przy opisie.

Jeżeli chcemy, żeby grafika była większa to musimy dodać obrazek:
link na desktop: większy niż 560×292 px  a najlepszy 1200×627 px (to w reklamach też ładnie się będzie wyświetlał). Jak będzie mniejszy to skurczy się do rozmiaru 154 x 154 px lub 90 x 90 px
link na mobile: większy niż 560 x 292 px. Jak będzie mniejszy to skurczy siędo rozmiaru 100×100 px

dodawanie_obrazka_zmiany

Mam nadzieję, że wiecie, że możecie zmienić sobie zarówno tytuł jak i opis linku, który podajecie. Musicie tylko kliknąć dwa razy na te miejsca, które poniżej zaznaczyłem na czerwono i wpisujecie swój pożądany opis;)

Bardzo fajna rzecz, którą umożliwia Facebook od baaardzo dawna a wiele osób, z którymi rozmawiam nie wiedzą o tym.

dodawanie_obrazka

No i przyszedł czas na wyniki eksperymentów🙂 Poniżej macie dwa przykłady, które zrobiłem kilka minut temu.

Przykład 1
Dodanie linku z bloga + wielkiej grafiki (950×530 px) – tutaj nie dodawałem żadnych elementów – nie zmieniałem tytułu ani dodatkowego opisu linku:

money

Przykład 2
Dodanie linku do serwisu ze szczegółowym tytułem i większym opisem tego, co znajduje się w artykule  + wielkiej grafiki (950×530 px). Tak jak pisałem wyżej, te treści od „As you may have…” można kliknąć i zmienić.

security

Także zorganizowane Wydarzenie na Facebooku ma większy rozmiar. Stworzyłem dwa testowe wydarzenia i za każdym razem, gdy w coverphoto dodałem duży obrazek (ponad 800 px) to następnie na Tablicy pokazywało mi się właśnie takie duże powiadomienie:

wydarzenie

Aby dowiedzieć się dokładnie o wymiarach grafik a także nowym wyglądzie  reklam zapraszam do zapoznania się z bardzo przydatnym plikiem „Nowe formaty reklamowe na Facebooku

Jeżeli coś jest niewiadome jeszcze, napiszcie w komentarzu, postaram się wyjaśnić wątpliwości.

Powodzenia w większym angażowaniu czytelników! 🙂

Kategoria: Facebook, reklama, tutorial
  • Marcin

    Fajne spostrzeżenia 🙂 Może przy tej okazji się podlansuje i dodam skąd można pobierać te obrazki 🙂 http://marcingizycki.blogspot.com/2013/08/wizerunek-w-sieci-cz6-darmowe-narzedzia.html

    • Łukasz Dębski

      Dzięki, na pewno się przyda:)

  • Aleksandra

    Świetny post, jak zwykle bardzo praktyczny 🙂
    Jak to wygląda z zasięgiem? Zdjęcia miały największy – czy nie spadnie jeśli użyjemy samego linku zamiast zdjęcia+linku?

    • Łukasz Dębski

      Ola, na pewno trzeba potestować, to jest dopiero od 1 dnia dostępne.
      Z osobistych obserwacji mam tak: najlepszy zasięg to post z samym tekstem; największe zaangażowanie to post ze zdjęciem;)

  • Boomer

    A co zrobić, kiedy w linku do blogspota nie zasysa opisu? Można to w jakikolwiek sposób dodać/edytować?

    • Łukasz Dębski

      Hej, miałem blogspot jeszcze niedawno i z tego co pamiętam, to jak najedziesz na to miejsce, w którym powinien być opis linku to podświetli się on lekko na żółto. Klikasz wtedy i wpisujesz to, co chcesz:) Daj znać czy się udało.

      • Boomer

        Łukasz, no właśnie nie do końca. Jeśli nie ma jeszcze żadnego komentarza (bo jest to nowy, dopiero share’owany tekst), to jest pustka i nie ma nawet czego podświetlać na żółto. Dopiero kiedy linkuję do tekstu z komentarzami, to treść któregoś z nich jest zasysana do tego opisu i wtedy można go zmienić. Oczywiście mogę zawsze tworzyć komentarz pod wpisem tylko po to, żeby ten opis się pojawiał, edytować go i kasować komentarz, ale to dość partyzancka metoda 😉

        • Łukasz Dębski

          O tej akcji z komentarzami nie słyszałem;) Spróbuję jeszcze podziałać coś z blogspotem i jak mi się uda to dam znać.

        • Łukasz Dębski

          Boomer, udało mi się zlokalizować „żółtą kropkę”;) Jak klikniesz na nią po dodaniu linka do Facebooka to będziesz mógł dodać opis linka. Powodzenia

          • Boomer

            Łukasz, U made my day! 🙂 działa!

          • Łukasz Dębski

            No i super;)

  • działa dalej ? dodałem dużą grafikę, na podglądzie widok jak powyżej, natomiast po opublikowaniu stara wersja z miniaturą – wpis ostatni: https://www.facebook.com/StudioHauerpower

    • Łukasz Dębski

      Hej, działa, widzę ładną dużą graficzkę pod Twoim wpisem sprzed 4h;)

      • dzieki za odp. faktycznie, na początku mi nie zaskoczyło, ale potem poszło. 🙂

  • Wojtek Pigla

    Linki z YouTube mi nie działają, próbował ktoś?

  • Зорана Марков

    a czy da się podlinkować opis zdjęcia? tzn. dodaję zdjęcie do fanpage’u, potem wpisuję z palca opis i chciałabym, żeby np jeden wyraz podświetlał się na niebiesko i był linkiem….

    • Łukasz Dębski

      Niestety nie da się takiego czegoś zrobić na Facebooku.

  • Marta Dżaman

    Witam.
    A co jesli nie pojawia mi sie mozliwosc „dodaj zdjecie”??

    • Łukasz Dębski

      Marta, może być tak, że strona do której linkujesz nie tworzy miniatury. Możesz wykorzystać Power Editor, wtedy na pewno zadziała 😉

      • Remek Zawisza

        mozesz wyjasnic jak wykorzystac power editor? dziekuje

  • lukiluki
  • kw

    na prywatnych kontach FB podlinkowanie zdjęć umożliwia usługa FBPoster http://fbposter.pl/

  • minego

    Ok działa. wybrany przeze mnie format zdjęcia: 1200×675, ale przed publikacją widziałam tylko kawałek zdjęcia w pionowym formacie (ucięte). Po publikacji zdjecie wyświetliło się prawidłowo 🙂

  • Opcja z ręcznym zamienianiem treści i zdjęć działa mi gdy daję link na stronie na Facebooku. Gdy link podaję w grupie zamkniętej to niestety już nie ma tych opcji przy automatycznie wgranej grafice:/

  • Zatroskana

    też mam pytanko : jak zrobić takie cudo : wrzucam posta ze zdjęciami, ale chcę by te zdjęcia były w albumie np „XYZ” a nie „zdjecia na osi czasu” i do tego jak podaje link do tego postu chcilabym zeby pokazywaly sie tylko zdjecia z postu, a nie wszystkie z osi. Teraz gdy dodalam zdjecia do albumow to zniknely mi z posta, gdy dodalam jeszcze raz, bez dodawania do albumow to gdy podaje linka komus to widzi wszystkie zdjecia z tablicy… help 😉

  • Aneta Łącka

    https://uploads.disquscdn.com/images/b9bfa3bfe88e74ec7160a8dd3de90def2b90d63ea51d4b8d3ad0170c33eec52e.png

    cześć, mam taki problem, na stronie firmowej dodaję posty z linkiem, w momencie dodawania zdjęcia, które jest podlinkowane, grafika jest ucinana i nie widać jej całej jak już publikuje posta, co mogę zrobić żeby podlinkowane zdj nie było ucinane?