Jak dodać piksel Facebooka do bloga na WordPress?

Nowy rok sprzyja podejmowaniu postanowień. W naszych działaniach związanych z mediami społecznościowymi też możemy coś postanowić, prawda? To może postanowimy, że wreszcie będziemy monitorować, analizować i optymalizować nasze działania na Facebooku? Do tego potrzebny jest nam piksel Facebooka (wcześniej piksel remarketingu). W poniższym tutorialu pokażę Wam, jak dodać piksel Facebooka do swojego bloga/strony www postawionej na WordPress.

jak dodać piksel Facebooka

Krok 1

Aby dodać piksel Facebooka na WordPress trzeba ściągnąć odpowiednią wtyczkę. W naszym przypadku będzie to Tracking Code Manager. Jest to aplikacja, która w opcji darmowej daje możliwość dodania 6 kodów do naszej strony. Ilość jest naprawdę wystarczająca;) Ja mam dodany kod Facebooka i Pinterest (o możliwościach Pinterest napiszę w jednym z kolejnych postów)

jak dodać piksel Facebooka

jak dodać piksel Facebooka

Krok 2

Następnie uruchamiamy wtyczkę i dodajemy nowy kod do strony. Nazywamy go tak, żebyśmy mieli pewność, co on mierzy i wklejamy wygenerowany kod. Zostawiamy opcję „Before HEAD” i klikamy pierwszą opcję „Standard…”

jak dodać piksel Facebooka

Zaznaczamy oczywiście też, że chcemy, aby mierzony był ruch na całej naszej stronie www:

jak dodać piksel Facebooka

Krok 3

Po zapisaniu ustawień czekamy kilka minut/godzin, gdy nasz kod się doda do strony i pojawi się zielone YES przy kolumnie „Active?”. Gdy widzimy te informacje mamy pewność, że nasz piksel został dobrze dodany i już mierzy ruch z Facebooka 😉

jak dodać piksel Facebooka

Piksel Facebooka

Niektórzy z Was zadać mogą pytanie „jak wygenerować najpierw ten piksel z Facebooka?”. Aby to zrobić trzeba wejść do menedżera reklam i kliknąć zakładkę „Narzędzia”, następnie „Piksele”:

piksel Facebook

Mamy tu informację, że dzięki pikselowi możemy stworzyć grupy niestandardowych odbiorców oraz uruchomić działania remarketingowe a także, że piksel monitoruje ruch w witrynie. Możemy też zdefiniować monitorowanie określonej zawartości (np konkretnej podstrony z ważnym dla nas artykułem).

Jak monitorujemy określoną aktywność?

Wchodzimy w zakładkę „Narzędzia”, następnie „Utwórz konwersję” i wybieramy działania, które chcemy monitorować

jak dodać piksel Facebooka

Monitorować możemy ruch na podstronach, które w URL mają konkretny wyraz lub konkretną podstronę:

piksel Facebooka

Po wyborze kategorii mamy informację jaką działalność monitorujemy – ta akcja przyda nam się w momencie analizy naszych działań.

 

Podsumowanie

Mam nadzieje, że noworoczne postanowienie Wam wyjdzie i zaczniecie mocniej monitorować swoje działania na Facebooku. W kolejnych wpisach pokażę Wam jak wykorzystać piksel i stworzyć kampanię remarketingową na swojej stronie.

Jeżeli zainteresowała Was kwestia piksela na Facebooku, działań, jakie możecie z nim podjąć, zapraszam Was na szkolenie z reklamy na Facebooku, gdzie wszystkie te tematy omawiamy na żywo, pomagamy z pikselem, działaniami remarketingowymi i innymi dostępnymi nieraz tylko w Power Editor 😉

Kategoria: Facebook, tutorial
  • Aleksandra Zybała

    Bardzo przydatna funkcja, ale co w sytuacji, gyd przycisk DALEj, po wyborze kategorii jest nieaktywny?

    • Hej Ola, a dodałaś linka do konwersji? Wszystkie pola masz wypełnione?

  • Magdalena Bek

    Ciekawy artykuł jednak zastanawia mnie kilka technicznych kwestii (dopiero zgłębiam temat pikseli) możemy zainstalować piksel aby mierzył konwersję z konretnej reklamy -np. monitorować na stronę zapisu/kupna. Czy po zakończonej kampanii piksel musimy wyłączyć/usunąć ze strony? Jak to działa? Interesuje mnie również proces stworzenia grupy niestandardowych odbiorców odwiedzających witrynę(aby użyć do remarketingu)- jakie tutaj są kroki- instalujemy piksel na każdej z podstron? czy tylko na stronie głównej? Następnie musimy określić w PE te grupy-czyli osoby odwiedzające konkretne podstrony (dodając URL)? Ciężko technicznie mi to sobie wyobrazić 🙂 Dziękuję z góry za naprowadzenie i wskazówki 🙂

  • Jerzy Kostowski

    Dla mnie bardzo niejasny jest ten fragment instrukcji: „Nazywamy go tak, żebyśmy mieli pewność, co on mierzy i wklejamy wygenerowany kod”. Pytanie moje jest takie: Skąd się bierze ten wygenerowany kod. Gdzie go szukać lub jak go utworzyć. Mam tylko wciąż napis w polu z czerwona kreską: „Paste your HTML Tracking Code into the textarea”.

  • Ela Sawicka

    Dzięki!