Jak zwiększyć liczbę użytkowników aplikacji na Facebooku

Dla wszystkich tych, którzy na Facebooku angażują użytkowników za pomocą dedykowanych aplikacji pojawiła się od nowego roku dobra wiadomość. Facebook dał możliwość targetowania reklamy, która zachęca do zainstalowania aplikacji na News Feed! Oczywiście dodatkowo jest nadal możliwość publikowania reklamy po prawej stronie Facebooka (tzw. RHS)

News Feed, popularna Tablica, to miejsce, w którym spędzamy ponad 50% czasu buszując po Facebooku. Dzięki temu reklamy, które się tam pojawiają są bardziej widoczne, częściej są klikane i zachęcają bardziej do zostania fanem czy zaangażowania się pod postem. Czy tak samo jest z tym formatem? Z pierwszych obserwacji przez kolegów, którzy użyli już tej reklamy wynika, że tak – wyższy CTR, mniejsza cena za instalację;)

Tak wygląda przykładowa reklama z bliska:

aplikacjaa

Tak wygląda reklama w News Feedzie – jest duża, zajmuje spokojnie prawie cały ekran i nie można jej nie zauważyć;) W prawym dolnym rogu ma informację „Zainstaluj”, „Skorzystaj teraz” itp. zachęcającą do kliknięcia.

cała_strona

Po kliknięciu w reklamę przechodzimy do aplikacji i tu np. widzimy możliwość doładowania telefonu online.

po_przejściu

Jak ustawić taką reklamę aplikacji? Bardzo prosto. Potrzebna jest nam dedykowana aplikacja na naszej Stronie oraz Menedżer Reklam. Po wyborze opcji App Installs wybieramy Stronę, na której jest nasza aplikacja, dodajemy odpowiednią grafikę (Facebook proponuje 1200×627  px ale wystarczy 600×300 px), wybieramy grupę celową i puszczamy reklamę.

Jeżeli chcecie zobaczyć dokładnie, krok po kroku, jak się to robi, kliknijcie w obrazek poniżej:

851551_1382814478634736_1926212271_n

W pierwszych dniach dostępności tej reklamy widziałem już kilka sugerowanych aplikacji, zachęcających mnie do podboju Kosmosu czy wygrania bitwy światów;)

aplikacjaa2

Czy ktoś z Was korzystał już z tej opcji reklam? Jak się sprawuje? Jesteście z niej zadowoleni? Dajcie znać;)

Kategoria: Facebook, reklama, tutorial