Coverphoto to ważny element naszej obecności na Facebooku. Dzięki niemu osobie, która odwiedzi naszą Stronę czy to organicznie czy to przez reklamę, możemy przekazać ważny komunikat. Warto więc wykorzystać możliwości jakie daje coverphoto i jego bezproblemowa zmiana.

Oto co o coverphoto jest napisane w regulaminie Facebooka Zdjęcie w tle Wszystkie zdjęcia w tle są publiczne. Oznacza to, że każda osoba, która odwiedzi stronę, zobaczy zdjęcie w tle. Zdjęcia w tle nie mogą wprowadzać odwiedzających w błąd ani naruszać praw autorskich innych osób. Nie wolno zachęcać innych osób do dodawania zdjęcia w tle strony do ich prywatnych osi czasu.

Jak wykorzystać zdjęcie w tle tak, żeby zwiększyć zaangażowanie na naszej Stronie? Oto kilka przykładów. Jeżeli macie jeszcze jakieś pomysły, dajcie znać w komentarzach, wtedy uzupełnię artykuł 😉

1 Zmieniaj wraz ze zmianą pór roku
Stacja TV pokaże interesujące programy; klub sportowy pokaże wiosenną/zimową kolejkę; sklep odzieżowy pokaże swoje kolekcje na wiosnę/jesień.

pory_roku_wakacje

2 Promuj trendy w modzie  
Jeżeli jesteś producentem ubrań pokaż co w obecnym lub nadchodzącym sezonie będzie modne i które z Twoich ubrań podążają za tymi trendami. Pokaż je na coverphoto, dodaj cenę.

2

3 Kieruj fanów do swojej aplikacji mobilnej 
Jeżeli stworzyłeś właśnie jakąś interesującą aplikację użytkową daj o niej znać swoim fanom. Napisz na coverphoto co to za aplikacja i poprowadź ich dodatkowo strzałkami do zakładki, w której można ją pobrać.

3

4 Pokaż nowy produkt
Jeżeli wprowadzasz nowy produkt, nawet gdy będzie dostępny za kilka miesięcy, warto dodać zdjęcie do coverphoto i podgrzewać atmosferę. Na coverphoto można dodać np. interesujący opis, datę premiery, cenę, najważniejsze funkcje.

polar

nowy_produkttt

5 Spraw, że pocieknie im z ust ślinka
Jeżeli jesteś restauracją, prowadzisz katering albo bloga kulinarnego (jak ten poniżej) pokaż swoje dania, ostatnią nową potrawę. Niech osobom, które zajrzą na Twoją Stronę zaprze dech w piersiach i niech kładąc się spać myślą o tym daniu;)

movie_kitchen

6 Promuj hashtag związany z firmą, produktem, akcją
Kilka miesięcy temu Facebook wprowadził na serwis hashtagi. Dzięki temu możemy łatwiej identyfikować miejsca i agregować wpisy na temat naszej marki, produktu czy osoby, która mówi o nas. Jeżeli prowadzimy konkurs, możemy dodać do coverphoto hashtag związany z konkursem (tak jak zrobił to ostatnio PZU w swojej akcji #dorenifera) 6

7 Informuj o promocji tylko dla fanów na Facebooku
Jeżeli chcecie podziękować fanom za to, ze polubili Waszą Stronę na Facebooku zorganizujcie dla nich jakąś promocję. Oczywiście coverphoto może być idealnym miejscem, aby ich o tym poinformować;)

7

8 Świętuj ważny moment w życiu marki, „milestone”
Facebook daje możliwość dodawania do historii Strony „kamieni milowych”, które są ważnymi wydarzeniami z historii firmy. Przy następnych urodzinach firmy, interesującym kontrakcie czy nawet zatrudnieniu znanej osobistości możesz poinformować o tym swoich fanów na coverphoto.

rocznice_urodziny

9 Zachęcaj ludzi do polubienia
W aplikacjach nie można już prosić użytkowników o to, żeby polubili Twoją Stronę, ale co innego na coverphoto;) trzeba tylko dobrze wymierzyć strzałkę i skierować ją w miejsce, w którym jest przycisk „Lubię to”

9

10 Poinformuj o tym, co się będzie działo w klubie, kto wystąpi
Coverphoto to idealne miejsce, w którym możemy dodać informację o koncercie, kolejnej gwieździe, która nas odwiedzi.

lineup_wydarzenie

11 Przedstaw to, co robisz, czym się zajmujesz
Jeżeli jesteś nową firmą na coverphoto możesz umieścić informacje na temat tego, czym się zajmujesz, jakie są Twoje przewagi nad konkurencją, ile kosztuje Twoja usługa

12

12 Poinformuj kiedy serial będzie znowu dostępny dla widzów lub kiedy film wejdzie na ekrany kin
Bardzo fajna opcja dla wszystkich Stron seriali, które mają przerwy pomiędzy kolejnymi sezonami. Dzięki ciągłej komunikacji fani nadal angażują się na Stronie a informacje na coverphoto przypominają kiedy trzeba włączyć TV;)

info_o_nowym_sezonie

info_o_nowym_Serialu

13 Promuj inne serwis społecznościowe na których jesteś
Facebook to nie wszystko. Jeżeli działasz aktywnie na innym serwisie społecznościowym (Twitter, Instagram, Pinterest, blog, inne) podaj na coverphoto adres, zachęć do obserwowania, zapewnij, że będą mieli tam także atrakcje.

14

14 Wyróżnij fana/klienta
Kto z Was cieszyłby się, gdyby jego zdjęcie było na coverphoto Oreo? Pewnie wielu;) Aby zaangażować fanów można zorganizować prosty konkurs, w którym główną nagrodą będzie obecność przez 1-4 tygodnie na coverphoto marki. Założę się, że będzie duże zainteresowanie takim działaniem.

15

15 Promuj swój konkurs
Coverphoto to idealne miejsce aby poinformować fanów o aktualnie rozgrywanym na naszej Stronie Konkursie. Możemy podać tam informacje o jego zasadach czy pokazać nagrody, zachęcając jednocześnie do wzięcia udziału w konkursie.

info_o_konkursie

16 Informuj o wyprzedaży
Jeżeli Twoja marka będzie prowadziła wyprzedaż, nie zapomnij poinformować o tym swoich fanów na Facebooku. Aby ich wyróżnić i podziękować za to, że są z Tobą, możesz poinformować ich o wyprzedaży wcześniej niż innych lub przygotować jakies kupony na większą o 10% obniżkę.

17

 

Czekam na Wasze propozycje co tam na tym coverphoto można wrzucić;)